مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه

مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه

دریافت

مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه تولید ناب و سایر شیوه های تولیدی با صنعت خودروسازی گره خورده است و برای توصیف شیوه تولید ناب در این مقاله نیاز به بررسی سه شیوه تولیدی دستس، ناب، انبوه است تابا مقایسه آنها تفاوت و امتیازاتشان معلوم گردد
تولید ناب در واقع یک فلسفه و نگرش است که درصدد حذف و از بین بردن هرفرآیند اضافی از مرحله تهیه مواد اولیه تا تولید و نهایتا فروش است که ارزش اف
دسته بندی
مدیریت
بازدید ها

5
فرمت فایل

doc
حجم فایل

13 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

5

7,700 تومان
مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوهشاید بهترین راه برای توصیف این سیستم نوین تولید, مقایسه آن با تولید دستی و تولید انبوه باشد. یعنی با دو سیستم دیگری که بشر برای ساختن مصنوعات ابداع کرده است;;. بعد از بیان تفاوتهای تولید دستی, انبوه و ناب در بخشهای مختلف فکر کنم افزودن این قسمتها بد نیست:تفاوت در زنجیره عرضه :وظیفه کارخانه مونتاژ نهایی که مونتاژ قطعات به صورت یک محصول کامل است , تنها پانزده درصد از کل روند تولید را تشکیل می‌دهد . چالشی که شرکتهای مونتاژ نهایی پیوسته با آن روبرو بوده‌اند , عبارت است از هماهنگی بخشیدن به روند عرضه به‌گونه‌ای ‌که سفارشات به موقع , با کیفیت و هزینه پایین به خط مونتاژ نهایی برسند . در سیستم تولید انبوه مساله خرید یا ساخت , ابتدا توسط کارکنان مرکز مهندسی طراحی می‌شود , سپس شرکتهای مذکور طراحیها را در اختیار عرضه‌کنندگان قرار می‌دهند ؛ همچنین تعداد , کیفیت و زمان ارائه را نیز مشخص می‌کنند آنگاه ازعرضه‌کننده‌ها می‌خواهند تا قیمت خود را پیشنهاد دهند ؛ از میان همه شرکتهای داخلی و خارجی که در این مناقصه شرکت کرده‌اند , شرکتی که کمترین قیمت را داده باشد مناقصه را می‌برد . کارخانه ناب , شرکتهای مختلف عرضه‌کننده قطعات را در سطوحی با کارکردهای مختلف سازماندهی می‌کند و به شرکتهای که در هر سطح قرار می‌گیرند , مسئولیتهای مختلفی واگذار می‌کند . مسئولیت عرضه‌کنندگان , نخست آن است که به عنوان بخش مکمل گروه تکوین محصول , در امر تکوین محصول جدید فعالیت کنند . همچنین کارخانه ناب عرضه‌کنندگان رده نخست را تشویق می‌کند تا با یکدیگر درباره بهترکردن مراحل طراحی مشورت کنند . از آنجا که اکثرا هر عرضه‌کننده در یک نوع قطعه تخصص دارد و از این لحاظ با عرضه‌کنندگان دیگر گروه در رقابت نیست , انتقال اطلاعات امری ساده و در عین حال مفید برای همه است . هر عرضه‌کننده رده نخست با عرضه‌کننده رده دومی کار می‌کند و وظیفه ساختن هر جز به این شرکتهای رده دوم داده می‌شود . این شرکتهای عرضه تقریبا مستقل بوده و مونتاژگر ناب در بخشی از سرمایه این شرکتها سهیم است و به صورت بانکدار گروه عرضه‌کنندگانش عمل می‌کند و نیاز مالی آنها را به صورت وام رفع می‌نماید و از نیروی انسانی خود در صورت نیاز شرکتهای عرضه‌کننده به آنها , نیروی متخصص و مدیر قرض می‌دهد . بنابراین مزیت استفاده از تولید ناب برای عرضه‌کنندگان عبارت است از کاهش موجودیها , افزایش جریان نقدینگی , بهبود کیفیت , تسهیل بازاریابی و ; که تمام موارد مذکور منجر به کاهش هزینه‌های شرکتهای عرضه‌کننده می‌شود . تفاوت در طراحی قطعات :روند طراحی در شرکتهای تولید انبوه مرحله‌به‌مرحله , به صورت هرگام در یک زمان آغاز می‌شود . نخست , گروه طراحی محصول در شرکت مونتاژ , طرح کلی مدل جدید را مشخص می‌کند و مدیریت ارشد آن را مورد بررسی قرار می‌دهد ؛ سپس جزئیات محصول طراحی می‌شود و در مرحله بعد نقشه‌های مهندسی دقیق برای قطعه آماده می‌شود و موادی که باید از آن ساخته شود , به طور دقیق تعیین می‌گردد و در این مرحله سازمانهای سازنده این قطعات از طریق مناقصه مشخص می‌شوند ؛ در این مرحله مونتاژگرتولید انبوه یک حد کیفی نیز تعیین می‌کند سپس قیمت , شرایط تحویل و زمان قرارداد مشخص می‌شوند . در این شکل رابطه , مونتاژگر تکیه بر قیمت دارد. بنابراین , رمز اصلی در بردن مناقصه برای عرضه‌کنندگان , دادن یک قیمت پایین برای هر قطعه است . بنابراین عرضه‌کنندگان در ابتدا سعی می‌کنند که قیمتی حتی پایین‌تر از بهای تمام شده بدهند تا مناقصه را ببرند ؛ بعد از آنکه مونتاژگر به آنها وابسته شد به دلایل مختلف و بنابر سنت تعدیل قیمت سالانه که تورم کلی را مدنظر قرار می‌دهد قیمتها را افزایش می‌دهند و اینگونه است که قرارداد آنها به قرارداد پولسازی تبدیل می شود .در تولید ناب عرضه‌کنندگان بر اساس قیمتهایی که می‌دهند انتخاب نمی‌شوند بلکه اساس گزینش آنها سابقه همکاری و تجربه‌ایست که از عملکرد آنها وجود دارد ؛ در این سیستم , ارتباط عرضه‌کنندگان به صورت هرمی‌شکل است که عرضه‌کننده اول طرف اصلی با مونتاژگر است و عرضه‌کنندگان فرعی به صورت سلسله مراتبی با هم ارتباط دارند . عرضه‌کنندگان رده اول پس از شروع روند طراحی دو تا سه سال پیش از تولید , هیاتی را که مهندسان طراح دائم نامیده می‌شوند , به گروه تکوین درشرکت مونتاژ معرفی می‌کنند . هنگامیکه طراحی محصول با همکاری پیوسته مهندسان شرکتهای عرضه‌کننده تکمیل شد , طراحی و مهندسی دقیق‌تر بخشهای متفاوت به متخصصان مربوطه در شرکتهای عرضه‌کننده ارجاع می‌شود . ازین‌رو کل مسئولیت طراحی و ساخت قطعات یک سازه به عهده عرضه‌کننده رده اول است . تفاوت در شیوه‌هایطراحی :تفاوت شیوه‌هایطراحی تولیدکنندگان انبوه و ناب در چهار مورد است :1- رهبری : تولیدکنندگان ناب از نوعی رهبری به نام (شوسا) که تویوتا پیشگام آن بود , استفاده می‌کنند . شوسا رهبر گروهیست که وظیفه آن طراحی و مهندسی محصول جدید و آماده کردن آن برای تولید است . شوسا دارای قدرت بسیاری است او فرایندی را هدایت می‌کند که نیازمند مهارتهای بسیاریست که از عهده یک فرد خارج است . تولیدکنندگان انبوه نیز دارای رهبر گروه تکوین محصول هستند اما در این سیستم رهبر بیشتر یک هماهنگ‌کننده است که وظیفه‌اش متقاعدکردن اعضای گروه برای همکاری است . این رهبر دارای قدرت محدود است . 2- کار گروهی : شوسا گروه کوچکی را برای اجرای تحقیق تکوین محصول گرد هم می‌آورد . اعضای این گروه همه از بخشهای اجرایی شرکت هستند ؛ نظیر بخشهای ارزیابی بازار , طراحی محصول , مهندسی تولید و عملیات کارخانه . البته افراد گروه پیوند خود را با بخشهای اجرایی مربوطه حفظ می‌نمایند اما در طول عمر برنامه , آنها مشخصا تحت فرمان شوسا هستند . در مقابل در بیشتر شرکتهای تولید انبوه , یک تحقیق تکوین شامل افرادیست که برای مدت کوتاهی از بخشهای اجرایی قرض گرفته می‌شوند . همچنین خود تحقیق در طول خط تولید که گستره آن از ابتدا تا انتهای شرکت است , از بخشی به بخش دیگر در حرکت است و در نتیجه در هر بخش افراد متفاوتی روی تحقیق کار می‌کنند .3- ارتباط با یکدیگر : در تولید ناب ارتباط میان اعضا بدین شکل است که اعضای گروه رسما متعهد می‌شوند که دقیقا کاری را انجام دهند که همه اعضای گروه بر سر آن به توافق رسیده‌اند . اما در تولید انبوه اعضای گروه از برخوردهای مستقیم به شدت پرهیز می‌کنند . آنها بر سر تصمیمات مربوط به طراحی , قول‌وقرارهای مبهمی با یکدیگر می گذارند و کاری را تا وقتی انجام می‌دهند که دلیلی علیه آن وجود ندارد . در ابتدای طراحی در سیستم تولید ناب تعداد افراد درگیر در بالاترین میزان خود است ؛ همه متخصصان حاضرند و شوسا رهبری گروه را بر عهده دارد و به میزانی که تحقیق پیش می‌رود از تعداد افراد درگیر کاسته می‌شود . اما در تولید انبوه , در آغاز کار تعداد افراد درگیر در تحقیق کم است و در زمان عرضه محصول به بازار , تعداد مذکور به اوج خود می‌رسد چرا که این افراد اکنون باید مشکلاتی را رفع کنند که باید در آغاز رفع می‌شد و این مشابه دوباره‌کاری در پایان خط تولید است که در نتیجه قیمت محصول افزایش و کیفیت نهایی کاهش می‌یابد. 4 – تکوین همزمان : به علت ارتباط میان طراحان بخشهای مختلف محصول , این امکان فراهم می‌شود تا بخشهای مختلف یک محصول به‌صورت همزمان حرکت کند . به عنوان نمونه در طراحی خودرو , طراح قالب و طراح بدنه با تماس و ارتباطی که با هم دارند این امکان را ایجاد می‌کنند که به طور همزمان بر روی یک تحقیق کار کنند . اما در تولید انبوه چون ارتباطات در حداقل است و اعضای گروه به هم اعتماد کمی دارند و بعضا آنها را رقیب خود می شناسند امکان تکوین همزمان محصول و ارتباط دقیق و پیش بینی از بین می رود . پس این چنین است که روشهای تکوین محصول ناب , همزمان از میزان نیرو و زمان لازم برای ساخت محصول می کاهد و این برخلاف آن فرضهاییست که در تولید انبوه وجود دارد که : من می توانم کار را زودتر تحویل بدهم ولی هزینه اش برای شما بیشترمی شود , یا توهم : کیفیت پر هزینه‌تر است . تفاوت در طرز کار کارخانه :اوهنو , سیستم کانبان را ایجاد کرد که در یک گام تنها قطعاتی ساخته می‌شوند که می‌باید در گام بعدی فورا عرضه شوند . به این ترتیب کانتینرهای قطعات را به محل استفاده حمل می‌کنند , هنگامیکه بار یک کانتینر تماما استفاده شد , به محل ارسال باز می‌گردد و بازگشت آن علامتیست برای ساخت قطعات جدید .طبق این ایده موجودی انبار در کار نیست و اگر تولید یک قطعه با اشکال مواجه شود کل خط تولید متوقف می شود . همین امر از نقطه‌نظر اوهنو نقطه قوت این ایده بود , چراکه در صورت تحقق این ایده همه شبکه‌هایی که تدوام تولید را ضمانت می‌کرد , از میان می‌رفت . در خط مونتاژ نهایی قطعات به طور پیوسته عرضه می‌شوند و تقسیم کار متوازن است و وقتی کارگری با قطعه معیوب مواجه می‌شود آنرا به دقت برچسب می‌زند و به محوطه کنترل کیفی می‌فرستد تا قطعه جانشین آن را دریافت کند . کارگران کنترل کیفی , چراهای پنجگانه را در مورد قطعه معیوب اعمال می‌کنند تا رسیدن به منشا اصلی آن , تا علت‌یابی شده و دیگر روی ندهد . در سیستم تولید انبوه , فقط مدیران ارشد می‌توانند خط تولید را متوقف کنند و خط غالبا بدلیل مشکلات مربوط به ماشین‌آلات و عدم ارائه قطعات متوقف می‌شود ؛ اما در سیستم تولید ناب هر کارگری می‌تواند خط تولید را متوقف کند و جالب اینجاست که در این سیستم تقریبا هیچگاه خط تولید نمی‌ایستد چرا که مشکلات از پیش رفع می‌شود و هیچگاه یک مشکل برای بار دوم روی نمی‌دهد. در واقع , توجه پیوسته به مشکلات و ممانعت از بروز آنها بیشتر دلایلی را که منجر به باز ایستادن خط می شود را از بین می‌برد. تفاوت در رفتار با مشتری :در سیستم تولید انبوه فورد , چون تنوع محصول کم بود و چون مالک خودرو از عهده بیشتر تعمیرات آن برمی‌آمد , وظیفه فروشنده این بود که آنقدر خودرو و قطعات یدکی دراختیار داشته باشد که بتواند متناسب با تقاضای مشتری عرضه کند . رابطه کارخانه و فروشنده رابطه‌ای زورمدارانه بود , به این مفهوم که کارخانه سعی می‌کرد برای هموار کردن تولید , خودروهایش را به فروشنده تحمیل کند و رابطه فروشنده و خریدار نیز به همان اندازه زورمندانه بود , چرا که فروشنده برای آنکه عرضه و تقاضا را با هم تطبیق دهد قیمتها را طوری تغییر می‌داد که بیشترین سود را کسب کند . در این سیستم فروش , هیچ تعهد درازمدتی از سوی طرفین نبود و همه برای آنکه فرصت چانه زدن را بیشتر کنند , اطلاعات خود را مخفی می‌کنند و فروشنده اطلاعات درستی درباره محصول نمی‌دهد و مشتری نیز خواسته‌های حقیقی‌ خود را مطرح نمی‌کند و بدین ترتیب در دراز مدت همگی ضرر می بینند . اما در سیستم فروش تویوتا , این شرکت شبکه ای از توزیع کنندگان دارد که برخی مستقل و در برخی تویوتا مبلغ کوچکی سرمایه‌گذاری کرده است . این فروشندگان ابداع‌گر مجموعه جدیدی از روشها شدند که تویوتا آن را فروش فعال (Aggressive Selling)نامید. ایده اصلی فروش فعال , ایجاد رابطه درازمدت و در حقیقت مادام‌ا‌لعمری بود میان شرکت مونتاژگر , فروشنده و خریدار ؛ این رابطه به این صورت ایجاد می‌شد که فروشنده جزئی از سیستم تولید و خریدار جزئی از روند تکوین محصول گردد ؛ فروشنده جزئی از سیستم تولید شد به این صورت که تویوتا بتدریج تولید را برای خریداران ناشناخته متوقف کرد و به جای آن سیستم ساخت سفارشی را قرار داد . یک سیستم کانبان دیگری که در آن فروشنده نخستین گام حرکت بود , او سفارشات مربوط به خودروهای پیش‌فروش شده را به کارخانه می‌فرستاد تا طی دو یا سه هفته به مشتریان عرضه گردد . همچنین در این سیستم موجودی به اندازه دو یا سه هفته بیشتر نیست و درچنین شرایطی هزینه‌های نگهداری محصول تکمیل شده کاهش می یابد ؛ در این سیستم , فروشنده با مراجعه مستقیم به مشتری , یک پایگاه اطلاعاتی ایجاد می‌کند که اطلاعات مربوط به خانواده‌ها و اولویتهای آنان را تشکیل می‌دهد و بدین‌ترتیب شرکت انرژی خود را صرف کسانی می‌کند که احتمال خرید آنها بیشتر است و این چنین است که اگرتولیدکننده ناب نتواند چیزی را بسازد که مشتری می خواهد, آنگاه همه تنوعی که تولید ناب ممکن می‌کند , بیهوده است . اما در سیستم تولید انبوه نیازهای کارخانه در درجه اول اهمیت است . درواقع فروشنده و خریدار باید خود را با کارخانه سازگار کنند . رابطه بخش بازاریابی و فروشندگان نوعا زورمدارانه است , زیرا بخش بازاریابی وظیفه خود می داند اطمینان یابد که میزان فروش فروشندگان آن قدر هست که کارخانه بتواند میزان تولید خود را ثابت نگه دارد . فعالیت کلیدی بخش فروش آن است که با تردستی , فروشنده و مصرف کننده را چنان برانگیزاند که همه خودروهایش فروش رود . در این سیستم مهارتهای فروشنده در این نیست که اطلاعات را به طراحان محصول برگرداند , بلکه در مجاب کردن مشتری است . به همین دلیل بازخورد قوی برای انتقال نیازهای مشتری از طرف فروشنده به کارخانه وجود ندارد . همچنین فروشنده قصد دارد معامله را هرچه زودتر قطعی کند وبرای رسیدن به هدفش اطلاعات کمی درباره محصول به مشتری می‌دهد و وقتی معامله صورت گرفت , فروشنده دیگر کاری با مشتری ندارد . سیستم فروش ناب , سعی در ایجاد وفاداری مادام‌العمر در مشتری دارد و همیشه نگران سهم بازار خود است و سعی می‌کند حتی یک مشتری را از دست ندهد . این سیستم , فعال است , نه منفعل و فروشنده مراجعه مستقیم به مشتری می‌کند . وقتی که سرعت فروش کم است , نیروهای فروش ساعت بیشتری کار می‌کنند و وقتی فروش از یک سطحی پایینتر بیاید که کارخانه سفارش کافی برای ادامه فعالیت ندارد , کارمندان تولید به سیستم فروش منتقل می‌شوند . بنابراین مشتری در نظر این سیستم تولید جز مکمل روند تولید است .از ایراداتی که به این سیستم فروش گرفته می شود هزینه‌های بالای آن است اما شرکتهای ژاپنی کاملا از هزینه‌های سیستم خود آگاهند و استدلال آنها چنین است که اگر کارکرد فروش ناب همچون کارکرد فروش در تولید انبوه باشد , همه هزینه‌هایی که برای ناب شدن تولید صرف می شود , بی‌معنی می شود . تولیدصنعت

  • پاورپوینت آموزشی درس خلاصه حسابرسی 1

    پاورپوینت آموزشی درس خلاصه حسابرسی 1 دریافت پاورپوینت آموزشی درس خلاصه حسابرسی 1 فرمت فایل PPT پاورپوینت ( قابل ویرایش )چکیدهپیشرفت صنعت وتجارت وایجاد قوانین واعمال نظر دولت در صنایع وشركتها موجب شده كه آنهاحسابهاوصورتهای را به تایید حسابرسان برسانند…

  • پاورپوینت معماری بین النهرین

    پاورپوینت معماری بین النهرین دریافت پاورپوینت معماری بین النهرین دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 1795 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 28 پاورپوینت معماری بین النهرین قیمت فایل فقط 9,900 تومان پاورپوینت معماری بین النهرین —سرزمینی واقع میان…

  • مبانی نظری رسانه های نوین و خودتنظیمی

    مبانی نظری رسانه های نوین و خودتنظیمی دریافت مبانی نظری رسانه های نوین و خودتنظیمی مبانی نظری رسانه های نوین و خودتنظیمی دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 72 فرمت فایل docx حجم فایل 57 کیلو بایت تعداد صفحات فایل…

  • دانلود فایل ورد word تحقیق ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد

    دانلود فایل ورد word تحقیق ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد دریافت دانلود فایل ورد word تحقیق ارائه مدلی برای سیستم­های توصیه گر در شبکه های مبتنی بر اعتماد فرمت فایل اصلی ورد قابل…

  • تحقیق آشنایی با انواع گنبد و اجزای آن در معماری اسلامی

    تحقیق آشنایی با انواع گنبد و اجزای آن در معماری اسلامی دریافت تحقیق آشنایی با انواع گنبد و اجزای آن در معماری اسلامی تحقیق آشنایی با انواع گنبد به تجزیه و تحلیل کامل و جامع انواع گنبد و اجزای آن…

  • بررسی اثرات متقابل تولید و صادرات در اقتصاد ایران با روش معادلات همزمان

    بررسی اثرات متقابل تولید و صادرات در اقتصاد ایران با روش معادلات همزمان دریافت بررسی اثرات متقابل تولید و صادرات در اقتصاد ایران با روش معادلات همزمان دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 27 کیلوبایت تعداد صفحات…

  • تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن

    تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن دریافت تحقیق با موضوع پست الكترونیكی و نیاز كتابخانه ها و مراكز اطلاع رسانی به آن دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc…

  • پروژه کارآفرینی کارخانه تولید واترپمپ خودرو سنگین(کامیون 1921، اتوبوس302 ، کامیونت خاور)

    پروژه کارآفرینی کارخانه تولید واترپمپ خودرو سنگین(کامیون 1921، اتوبوس302 ، کامیونت خاور) دریافت پروژه کارآفرینی کارخانه تولید واترپمپ خودرو سنگین(کامیون 1921، اتوبوس302 ، کامیونت خاور) دسته: صنعتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 257 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 88…

  • دانلود تحقیق در مورد آشنایی با فرآیند گرایی و مدیریت فرآیند در سازمان

    دانلود تحقیق در مورد آشنایی با فرآیند گرایی و مدیریت فرآیند در سازمان دریافت دانلود تحقیق در مورد آشنایی با فرآیند گرایی و مدیریت فرآیند در سازمان دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 5355 کیلوبایت تعداد…

  • اتصالات کف ستون ، محاسبه و روشهای اجرای آن

    اتصالات کف ستون ، محاسبه و روشهای اجرای آن دریافت اتصالات کف ستون ، محاسبه و روشهای اجرای آن دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 124 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 30 اتصالات کف ستون ، محاسبه و…

  • دانلود گزارش كارآموزی واحد تولیدی – پرورش و تكثیر گلهای فصلی (گلهای فضلی آزاد) (رشته كشاورزی) 40 ص

    دانلود گزارش كارآموزی واحد تولیدی – پرورش و تكثیر گلهای فصلی (گلهای فضلی آزاد) (رشته كشاورزی) 40 ص دریافت دانلود گزارش كارآموزی واحد تولیدی – پرورش و تكثیر گلهای فصلی (گلهای فضلی آزاد) (رشته كشاورزی) 40 ص دسته: گزارش کارآموزی…

  • طرح توجیهی پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت 100 تن در سال

    طرح توجیهی پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت 100 تن در سال دریافت طرح توجیهی پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت 100 تن در سال دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 22 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 14…

  • راهنمای آزمون SCL-90

    راهنمای آزمون SCL-90 دریافت راهنمای آزمون SCL-90 دسته: پرسشنامه بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 39 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 راهنمای آزمون SCL90 قیمت فایل فقط 9,900 تومان راهنمای آزمون SCL-90 روایی:دارد پایایی:دارد نمره گذاری وتفسیر : دارد…

  • مبانی نظری و ادبیات فصل 2 تحقیق: نوآوری سازمانی

    مبانی نظری و ادبیات فصل 2 تحقیق: نوآوری سازمانی دریافت مبانی نظری و ادبیات فصل 2 تحقیق: نوآوری سازمانی این فایل حاوی 24 صفحه از جدیدترین ادبیات مربوط به متغیر نوآوری سازمانی می باشد و مربوط به فصل 2 یک…

  • پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت)

    پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت) دریافت پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت) پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت) دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 103 فرمت فایل docx حجم فایل 14 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 4 8,250 تومان پرسشنامه نفوذ (اعمال قدرت)   شیوه…

  • بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی جوانان و امنیت داده‌های شبکه‌های اجتماعی در راستای کارآفرینی بومی

    بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی جوانان و امنیت داده‌های شبکه‌های اجتماعی در راستای کارآفرینی بومی دریافت بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی جوانان و امنیت داده‌های شبکه‌های اجتماعی در راستای کارآفرینی بومی مقاله بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی…

  • مقاله مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های اطلاعاتی سلامت

    مقاله مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های اطلاعاتی سلامت دریافت مقاله مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های اطلاعاتی…

  • دانلود پاورپوینت معماری سبک آذری

    دانلود پاورپوینت معماری سبک آذری دریافت دانلود پاورپوینت معماری سبک آذری دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 8392 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 41 فایل پاورپوینت با موضوع معماری سبك آذری در حجم 41 اسلاید قابل ویرایش قیمت…

  • ماشین حساب محاسبات آماری

    ماشین حساب محاسبات آماری دریافت ماشین حساب محاسبات آماری برنامه ماشین حساب محاسبات آماری به زبان سی شارپ دسته بندی سی شارپ | # C بازدید ها 363 فرمت فایل rar حجم فایل 291 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 1…

  • بررسی‌ میزان‌ اثربخشی‌ تحقیق‌های‌ انتقال‌ یافته‌های‌ تحقیقاتی‌ و عوامل‌ مؤثر بر آن‌

    بررسی‌ میزان‌ اثربخشی‌ تحقیق‌های‌ انتقال‌ یافته‌های‌ تحقیقاتی‌ و عوامل‌ مؤثر بر آن‌ دریافت بررسی‌ میزان‌ اثربخشی‌ تحقیق‌های‌ انتقال‌ یافته‌های‌ تحقیقاتی‌ و عوامل‌ مؤثر بر آن‌ توسعه منابع انسانی و انتقال فناوری، از مهمترین كاركردهای محوری در توسعه كشاورزی است كه…

  • گیف صوتی چطور ریزش مو را کمتر کنید

    گیف صوتی چطور ریزش مو را کمتر کنید دریافت گیف صوتی چطور ریزش مو را کمتر کنید دسته: وکتور بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 229 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 گیف صوتی چطور ریزش مو را کمتر کنید…

  • پاورپوینت بررسی سیر تحول و نظریات منظر شهری

    پاورپوینت بررسی سیر تحول و نظریات منظر شهری دریافت پاورپوینت بررسی سیر تحول و نظریات منظر شهری دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 861 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 30 پاورپوینت سیر تحول و نظریات منظر شهر در…

  • بررسی پردازش تصویر 2018 (word)

    بررسی پردازش تصویر 2018 (word) دریافت بررسی پردازش تصویر 2018 (word) دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 812 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 39 پردازش تصویر عنوان پروژه سیستم حضور و غیاب اتوماتیک با استفاده از…

  • مبانی نظری سازمان های غیر دولتی بشردوستانه و کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر

    مبانی نظری سازمان های غیر دولتی بشردوستانه و کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر دریافت مبانی نظری سازمان های غیر دولتی بشردوستانه و کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های ملی…

  • كاربرد ژئوفیزیك در صنعت نفت

    كاربرد ژئوفیزیك در صنعت نفت دریافت كاربرد ژئوفیزیك در صنعت نفت دسته: زمین شناسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 22 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 ژئوفیزیك كاوش ژئوفیزیكی فن جستجوی ذخائر پنهان شده ئیدروكربورها ( نفت و گاز…

  • مقاله اصول حاکم بر قراردادهای پیمانکاری دولتی

    مقاله اصول حاکم بر قراردادهای پیمانکاری دولتی دریافت مقاله اصول حاکم بر قراردادهای پیمانکاری دولتی دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 18 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 25 قراردادهایی که دولت با اشخاص حقیقی یا حقوقی خصوصی منعقد…

  • چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش کنترل عواطف

    چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش کنترل عواطف دریافت چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش کنترل عواطف دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 88 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 41 چارچوب مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تالیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات

    پاورپوینت فصل سوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تالیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات دریافت پاورپوینت فصل سوم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تالیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل:…

  • ماموریت‌ اصلی‌ آقای‌ جرج‌ بوش‌

    ماموریت‌ اصلی‌ آقای‌ جرج‌ بوش‌ دریافت ماموریت‌ اصلی‌ آقای‌ جرج‌ بوش‌ دسته: علوم نظامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 20 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 33 یولای‌ «مجتمع‌ نظامی_صنعتی» كه‌ از طریق‌ فشار بر دولت‌ امریكا برای‌ درگیرشدن‌ در…

  • مقاله درباره الیاف نوری

    مقاله درباره الیاف نوری دریافت مقاله درباره الیاف نوری دسته: الکترونیک و مخابرات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 13 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 4 مقاله درباره الیاف نوری و تارهای نوری قیمت فایل فقط 9,900 تومان الیاف نوری…

  • جهت تعهد و جهت دعوی

    جهت تعهد و جهت دعوی دریافت جهت تعهد و جهت دعوی تحقیق با عنوان (جهت تعهد و جهت دعوی) دسته بندی فقه و حقوق اسلامی بازدید ها 157 فرمت فایل doc حجم فایل 72 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 25…

  • مقاله اقتصاد جهانی نفت و راهکار منطقه ای برای خلیج فارس

    مقاله اقتصاد جهانی نفت و راهکار منطقه ای برای خلیج فارس دریافت مقاله اقتصاد جهانی نفت و راهکار منطقه ای برای خلیج فارس دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 9 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 14 مقاله اقتصادجهانی…

  • دانلود پاورپوینت روش های برداشت از مخازن

    دانلود پاورپوینت روش های برداشت از مخازن دریافت دانلود پاورپوینت روش های برداشت از مخازن دسته: نفت و پتروشیمی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 435 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 10 روش‌های‌افزایش بهره برداری‌ازمخازن نفتی تزریق بخار تزریق بخار…

  • بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

    بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان دریافت بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 80 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 102 در عصری زندگی…

  • تحقیق اقتصاد زعفران

    تحقیق اقتصاد زعفران دریافت تحقیق اقتصاد زعفران مقدمه زعفران یكی از گیاهان استثنایی است كه در عین نیاز به آب كم، از بازده اقتصادی بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر اشتغال‌زایی فراوان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان مناطق كم…