مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه

مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه

دریافت

مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه تولید ناب و سایر شیوه های تولیدی با صنعت خودروسازی گره خورده است و برای توصیف شیوه تولید ناب در این مقاله نیاز به بررسی سه شیوه تولیدی دستس، ناب، انبوه است تابا مقایسه آنها تفاوت و امتیازاتشان معلوم گردد
تولید ناب در واقع یک فلسفه و نگرش است که درصدد حذف و از بین بردن هرفرآیند اضافی از مرحله تهیه مواد اولیه تا تولید و نهایتا فروش است که ارزش اف
دسته بندی
مدیریت
بازدید ها

5
فرمت فایل

doc
حجم فایل

13 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

5

7,700 تومان
مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوهشاید بهترین راه برای توصیف این سیستم نوین تولید, مقایسه آن با تولید دستی و تولید انبوه باشد. یعنی با دو سیستم دیگری که بشر برای ساختن مصنوعات ابداع کرده است;;. بعد از بیان تفاوتهای تولید دستی, انبوه و ناب در بخشهای مختلف فکر کنم افزودن این قسمتها بد نیست:تفاوت در زنجیره عرضه :وظیفه کارخانه مونتاژ نهایی که مونتاژ قطعات به صورت یک محصول کامل است , تنها پانزده درصد از کل روند تولید را تشکیل می‌دهد . چالشی که شرکتهای مونتاژ نهایی پیوسته با آن روبرو بوده‌اند , عبارت است از هماهنگی بخشیدن به روند عرضه به‌گونه‌ای ‌که سفارشات به موقع , با کیفیت و هزینه پایین به خط مونتاژ نهایی برسند . در سیستم تولید انبوه مساله خرید یا ساخت , ابتدا توسط کارکنان مرکز مهندسی طراحی می‌شود , سپس شرکتهای مذکور طراحیها را در اختیار عرضه‌کنندگان قرار می‌دهند ؛ همچنین تعداد , کیفیت و زمان ارائه را نیز مشخص می‌کنند آنگاه ازعرضه‌کننده‌ها می‌خواهند تا قیمت خود را پیشنهاد دهند ؛ از میان همه شرکتهای داخلی و خارجی که در این مناقصه شرکت کرده‌اند , شرکتی که کمترین قیمت را داده باشد مناقصه را می‌برد . کارخانه ناب , شرکتهای مختلف عرضه‌کننده قطعات را در سطوحی با کارکردهای مختلف سازماندهی می‌کند و به شرکتهای که در هر سطح قرار می‌گیرند , مسئولیتهای مختلفی واگذار می‌کند . مسئولیت عرضه‌کنندگان , نخست آن است که به عنوان بخش مکمل گروه تکوین محصول , در امر تکوین محصول جدید فعالیت کنند . همچنین کارخانه ناب عرضه‌کنندگان رده نخست را تشویق می‌کند تا با یکدیگر درباره بهترکردن مراحل طراحی مشورت کنند . از آنجا که اکثرا هر عرضه‌کننده در یک نوع قطعه تخصص دارد و از این لحاظ با عرضه‌کنندگان دیگر گروه در رقابت نیست , انتقال اطلاعات امری ساده و در عین حال مفید برای همه است . هر عرضه‌کننده رده نخست با عرضه‌کننده رده دومی کار می‌کند و وظیفه ساختن هر جز به این شرکتهای رده دوم داده می‌شود . این شرکتهای عرضه تقریبا مستقل بوده و مونتاژگر ناب در بخشی از سرمایه این شرکتها سهیم است و به صورت بانکدار گروه عرضه‌کنندگانش عمل می‌کند و نیاز مالی آنها را به صورت وام رفع می‌نماید و از نیروی انسانی خود در صورت نیاز شرکتهای عرضه‌کننده به آنها , نیروی متخصص و مدیر قرض می‌دهد . بنابراین مزیت استفاده از تولید ناب برای عرضه‌کنندگان عبارت است از کاهش موجودیها , افزایش جریان نقدینگی , بهبود کیفیت , تسهیل بازاریابی و ; که تمام موارد مذکور منجر به کاهش هزینه‌های شرکتهای عرضه‌کننده می‌شود . تفاوت در طراحی قطعات :روند طراحی در شرکتهای تولید انبوه مرحله‌به‌مرحله , به صورت هرگام در یک زمان آغاز می‌شود . نخست , گروه طراحی محصول در شرکت مونتاژ , طرح کلی مدل جدید را مشخص می‌کند و مدیریت ارشد آن را مورد بررسی قرار می‌دهد ؛ سپس جزئیات محصول طراحی می‌شود و در مرحله بعد نقشه‌های مهندسی دقیق برای قطعه آماده می‌شود و موادی که باید از آن ساخته شود , به طور دقیق تعیین می‌گردد و در این مرحله سازمانهای سازنده این قطعات از طریق مناقصه مشخص می‌شوند ؛ در این مرحله مونتاژگرتولید انبوه یک حد کیفی نیز تعیین می‌کند سپس قیمت , شرایط تحویل و زمان قرارداد مشخص می‌شوند . در این شکل رابطه , مونتاژگر تکیه بر قیمت دارد. بنابراین , رمز اصلی در بردن مناقصه برای عرضه‌کنندگان , دادن یک قیمت پایین برای هر قطعه است . بنابراین عرضه‌کنندگان در ابتدا سعی می‌کنند که قیمتی حتی پایین‌تر از بهای تمام شده بدهند تا مناقصه را ببرند ؛ بعد از آنکه مونتاژگر به آنها وابسته شد به دلایل مختلف و بنابر سنت تعدیل قیمت سالانه که تورم کلی را مدنظر قرار می‌دهد قیمتها را افزایش می‌دهند و اینگونه است که قرارداد آنها به قرارداد پولسازی تبدیل می شود .در تولید ناب عرضه‌کنندگان بر اساس قیمتهایی که می‌دهند انتخاب نمی‌شوند بلکه اساس گزینش آنها سابقه همکاری و تجربه‌ایست که از عملکرد آنها وجود دارد ؛ در این سیستم , ارتباط عرضه‌کنندگان به صورت هرمی‌شکل است که عرضه‌کننده اول طرف اصلی با مونتاژگر است و عرضه‌کنندگان فرعی به صورت سلسله مراتبی با هم ارتباط دارند . عرضه‌کنندگان رده اول پس از شروع روند طراحی دو تا سه سال پیش از تولید , هیاتی را که مهندسان طراح دائم نامیده می‌شوند , به گروه تکوین درشرکت مونتاژ معرفی می‌کنند . هنگامیکه طراحی محصول با همکاری پیوسته مهندسان شرکتهای عرضه‌کننده تکمیل شد , طراحی و مهندسی دقیق‌تر بخشهای متفاوت به متخصصان مربوطه در شرکتهای عرضه‌کننده ارجاع می‌شود . ازین‌رو کل مسئولیت طراحی و ساخت قطعات یک سازه به عهده عرضه‌کننده رده اول است . تفاوت در شیوه‌هایطراحی :تفاوت شیوه‌هایطراحی تولیدکنندگان انبوه و ناب در چهار مورد است :1- رهبری : تولیدکنندگان ناب از نوعی رهبری به نام (شوسا) که تویوتا پیشگام آن بود , استفاده می‌کنند . شوسا رهبر گروهیست که وظیفه آن طراحی و مهندسی محصول جدید و آماده کردن آن برای تولید است . شوسا دارای قدرت بسیاری است او فرایندی را هدایت می‌کند که نیازمند مهارتهای بسیاریست که از عهده یک فرد خارج است . تولیدکنندگان انبوه نیز دارای رهبر گروه تکوین محصول هستند اما در این سیستم رهبر بیشتر یک هماهنگ‌کننده است که وظیفه‌اش متقاعدکردن اعضای گروه برای همکاری است . این رهبر دارای قدرت محدود است . 2- کار گروهی : شوسا گروه کوچکی را برای اجرای تحقیق تکوین محصول گرد هم می‌آورد . اعضای این گروه همه از بخشهای اجرایی شرکت هستند ؛ نظیر بخشهای ارزیابی بازار , طراحی محصول , مهندسی تولید و عملیات کارخانه . البته افراد گروه پیوند خود را با بخشهای اجرایی مربوطه حفظ می‌نمایند اما در طول عمر برنامه , آنها مشخصا تحت فرمان شوسا هستند . در مقابل در بیشتر شرکتهای تولید انبوه , یک تحقیق تکوین شامل افرادیست که برای مدت کوتاهی از بخشهای اجرایی قرض گرفته می‌شوند . همچنین خود تحقیق در طول خط تولید که گستره آن از ابتدا تا انتهای شرکت است , از بخشی به بخش دیگر در حرکت است و در نتیجه در هر بخش افراد متفاوتی روی تحقیق کار می‌کنند .3- ارتباط با یکدیگر : در تولید ناب ارتباط میان اعضا بدین شکل است که اعضای گروه رسما متعهد می‌شوند که دقیقا کاری را انجام دهند که همه اعضای گروه بر سر آن به توافق رسیده‌اند . اما در تولید انبوه اعضای گروه از برخوردهای مستقیم به شدت پرهیز می‌کنند . آنها بر سر تصمیمات مربوط به طراحی , قول‌وقرارهای مبهمی با یکدیگر می گذارند و کاری را تا وقتی انجام می‌دهند که دلیلی علیه آن وجود ندارد . در ابتدای طراحی در سیستم تولید ناب تعداد افراد درگیر در بالاترین میزان خود است ؛ همه متخصصان حاضرند و شوسا رهبری گروه را بر عهده دارد و به میزانی که تحقیق پیش می‌رود از تعداد افراد درگیر کاسته می‌شود . اما در تولید انبوه , در آغاز کار تعداد افراد درگیر در تحقیق کم است و در زمان عرضه محصول به بازار , تعداد مذکور به اوج خود می‌رسد چرا که این افراد اکنون باید مشکلاتی را رفع کنند که باید در آغاز رفع می‌شد و این مشابه دوباره‌کاری در پایان خط تولید است که در نتیجه قیمت محصول افزایش و کیفیت نهایی کاهش می‌یابد. 4 – تکوین همزمان : به علت ارتباط میان طراحان بخشهای مختلف محصول , این امکان فراهم می‌شود تا بخشهای مختلف یک محصول به‌صورت همزمان حرکت کند . به عنوان نمونه در طراحی خودرو , طراح قالب و طراح بدنه با تماس و ارتباطی که با هم دارند این امکان را ایجاد می‌کنند که به طور همزمان بر روی یک تحقیق کار کنند . اما در تولید انبوه چون ارتباطات در حداقل است و اعضای گروه به هم اعتماد کمی دارند و بعضا آنها را رقیب خود می شناسند امکان تکوین همزمان محصول و ارتباط دقیق و پیش بینی از بین می رود . پس این چنین است که روشهای تکوین محصول ناب , همزمان از میزان نیرو و زمان لازم برای ساخت محصول می کاهد و این برخلاف آن فرضهاییست که در تولید انبوه وجود دارد که : من می توانم کار را زودتر تحویل بدهم ولی هزینه اش برای شما بیشترمی شود , یا توهم : کیفیت پر هزینه‌تر است . تفاوت در طرز کار کارخانه :اوهنو , سیستم کانبان را ایجاد کرد که در یک گام تنها قطعاتی ساخته می‌شوند که می‌باید در گام بعدی فورا عرضه شوند . به این ترتیب کانتینرهای قطعات را به محل استفاده حمل می‌کنند , هنگامیکه بار یک کانتینر تماما استفاده شد , به محل ارسال باز می‌گردد و بازگشت آن علامتیست برای ساخت قطعات جدید .طبق این ایده موجودی انبار در کار نیست و اگر تولید یک قطعه با اشکال مواجه شود کل خط تولید متوقف می شود . همین امر از نقطه‌نظر اوهنو نقطه قوت این ایده بود , چراکه در صورت تحقق این ایده همه شبکه‌هایی که تدوام تولید را ضمانت می‌کرد , از میان می‌رفت . در خط مونتاژ نهایی قطعات به طور پیوسته عرضه می‌شوند و تقسیم کار متوازن است و وقتی کارگری با قطعه معیوب مواجه می‌شود آنرا به دقت برچسب می‌زند و به محوطه کنترل کیفی می‌فرستد تا قطعه جانشین آن را دریافت کند . کارگران کنترل کیفی , چراهای پنجگانه را در مورد قطعه معیوب اعمال می‌کنند تا رسیدن به منشا اصلی آن , تا علت‌یابی شده و دیگر روی ندهد . در سیستم تولید انبوه , فقط مدیران ارشد می‌توانند خط تولید را متوقف کنند و خط غالبا بدلیل مشکلات مربوط به ماشین‌آلات و عدم ارائه قطعات متوقف می‌شود ؛ اما در سیستم تولید ناب هر کارگری می‌تواند خط تولید را متوقف کند و جالب اینجاست که در این سیستم تقریبا هیچگاه خط تولید نمی‌ایستد چرا که مشکلات از پیش رفع می‌شود و هیچگاه یک مشکل برای بار دوم روی نمی‌دهد. در واقع , توجه پیوسته به مشکلات و ممانعت از بروز آنها بیشتر دلایلی را که منجر به باز ایستادن خط می شود را از بین می‌برد. تفاوت در رفتار با مشتری :در سیستم تولید انبوه فورد , چون تنوع محصول کم بود و چون مالک خودرو از عهده بیشتر تعمیرات آن برمی‌آمد , وظیفه فروشنده این بود که آنقدر خودرو و قطعات یدکی دراختیار داشته باشد که بتواند متناسب با تقاضای مشتری عرضه کند . رابطه کارخانه و فروشنده رابطه‌ای زورمدارانه بود , به این مفهوم که کارخانه سعی می‌کرد برای هموار کردن تولید , خودروهایش را به فروشنده تحمیل کند و رابطه فروشنده و خریدار نیز به همان اندازه زورمندانه بود , چرا که فروشنده برای آنکه عرضه و تقاضا را با هم تطبیق دهد قیمتها را طوری تغییر می‌داد که بیشترین سود را کسب کند . در این سیستم فروش , هیچ تعهد درازمدتی از سوی طرفین نبود و همه برای آنکه فرصت چانه زدن را بیشتر کنند , اطلاعات خود را مخفی می‌کنند و فروشنده اطلاعات درستی درباره محصول نمی‌دهد و مشتری نیز خواسته‌های حقیقی‌ خود را مطرح نمی‌کند و بدین ترتیب در دراز مدت همگی ضرر می بینند . اما در سیستم فروش تویوتا , این شرکت شبکه ای از توزیع کنندگان دارد که برخی مستقل و در برخی تویوتا مبلغ کوچکی سرمایه‌گذاری کرده است . این فروشندگان ابداع‌گر مجموعه جدیدی از روشها شدند که تویوتا آن را فروش فعال (Aggressive Selling)نامید. ایده اصلی فروش فعال , ایجاد رابطه درازمدت و در حقیقت مادام‌ا‌لعمری بود میان شرکت مونتاژگر , فروشنده و خریدار ؛ این رابطه به این صورت ایجاد می‌شد که فروشنده جزئی از سیستم تولید و خریدار جزئی از روند تکوین محصول گردد ؛ فروشنده جزئی از سیستم تولید شد به این صورت که تویوتا بتدریج تولید را برای خریداران ناشناخته متوقف کرد و به جای آن سیستم ساخت سفارشی را قرار داد . یک سیستم کانبان دیگری که در آن فروشنده نخستین گام حرکت بود , او سفارشات مربوط به خودروهای پیش‌فروش شده را به کارخانه می‌فرستاد تا طی دو یا سه هفته به مشتریان عرضه گردد . همچنین در این سیستم موجودی به اندازه دو یا سه هفته بیشتر نیست و درچنین شرایطی هزینه‌های نگهداری محصول تکمیل شده کاهش می یابد ؛ در این سیستم , فروشنده با مراجعه مستقیم به مشتری , یک پایگاه اطلاعاتی ایجاد می‌کند که اطلاعات مربوط به خانواده‌ها و اولویتهای آنان را تشکیل می‌دهد و بدین‌ترتیب شرکت انرژی خود را صرف کسانی می‌کند که احتمال خرید آنها بیشتر است و این چنین است که اگرتولیدکننده ناب نتواند چیزی را بسازد که مشتری می خواهد, آنگاه همه تنوعی که تولید ناب ممکن می‌کند , بیهوده است . اما در سیستم تولید انبوه نیازهای کارخانه در درجه اول اهمیت است . درواقع فروشنده و خریدار باید خود را با کارخانه سازگار کنند . رابطه بخش بازاریابی و فروشندگان نوعا زورمدارانه است , زیرا بخش بازاریابی وظیفه خود می داند اطمینان یابد که میزان فروش فروشندگان آن قدر هست که کارخانه بتواند میزان تولید خود را ثابت نگه دارد . فعالیت کلیدی بخش فروش آن است که با تردستی , فروشنده و مصرف کننده را چنان برانگیزاند که همه خودروهایش فروش رود . در این سیستم مهارتهای فروشنده در این نیست که اطلاعات را به طراحان محصول برگرداند , بلکه در مجاب کردن مشتری است . به همین دلیل بازخورد قوی برای انتقال نیازهای مشتری از طرف فروشنده به کارخانه وجود ندارد . همچنین فروشنده قصد دارد معامله را هرچه زودتر قطعی کند وبرای رسیدن به هدفش اطلاعات کمی درباره محصول به مشتری می‌دهد و وقتی معامله صورت گرفت , فروشنده دیگر کاری با مشتری ندارد . سیستم فروش ناب , سعی در ایجاد وفاداری مادام‌العمر در مشتری دارد و همیشه نگران سهم بازار خود است و سعی می‌کند حتی یک مشتری را از دست ندهد . این سیستم , فعال است , نه منفعل و فروشنده مراجعه مستقیم به مشتری می‌کند . وقتی که سرعت فروش کم است , نیروهای فروش ساعت بیشتری کار می‌کنند و وقتی فروش از یک سطحی پایینتر بیاید که کارخانه سفارش کافی برای ادامه فعالیت ندارد , کارمندان تولید به سیستم فروش منتقل می‌شوند . بنابراین مشتری در نظر این سیستم تولید جز مکمل روند تولید است .از ایراداتی که به این سیستم فروش گرفته می شود هزینه‌های بالای آن است اما شرکتهای ژاپنی کاملا از هزینه‌های سیستم خود آگاهند و استدلال آنها چنین است که اگر کارکرد فروش ناب همچون کارکرد فروش در تولید انبوه باشد , همه هزینه‌هایی که برای ناب شدن تولید صرف می شود , بی‌معنی می شود . تولیدصنعت

  • کسب درامد هفت میلیون تومان در ماه

    کسب درامد هفت میلیون تومان در ماه دریافت کسب درامد هفت میلیون تومان در ماه دسته: کارآفرینی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 8290 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 122 کسب درامد هفت میلیون تومان در ماه قیمت فایل فقط…

  • چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعریف و تبیین مفهوم فلسفه

    چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعریف و تبیین مفهوم فلسفه دریافت چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعریف و تبیین مفهوم فلسفه دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 98 کیلوبایت تعداد صفحات فایل:…

  • زبان بدن

    زبان بدن دریافت زبان بدن دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 4010 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 35 زبان بدن پیام کلامی و غیر کلامیقدرت دست حرکات با عینک حرکات مرزبندی حالات ایستادن قیمت فایل…

  • مقاله درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها

    مقاله درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها دریافت مقاله درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 77 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23 مقاله درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها…

  • تحقیق ماركسیسم

    تحقیق ماركسیسم دریافت تحقیق ماركسیسم دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 11 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 3 ماركسیسم(1)، نظریه‌ای در باب چگونگی تحول زندگی اجتماعی – تاریخی انسان و قانونهای حاكم بر آن، كه پایه‌گذاران آن…

  • کتاب اصول و شیوه های عطرسازی

    کتاب اصول و شیوه های عطرسازی دریافت کتاب اصول و شیوه های عطرسازی دسته: شیمی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 1394 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 244 کتاب اصول و شیوه های عطرسازی مشتمل بر موضوعات زیر قیمت فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی

    مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی دریافت مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 90 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 49 مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی قیمت فایل فقط…

  • بررسی رشد اقتصادی در جامعه

    بررسی رشد اقتصادی در جامعه دریافت بررسی رشد اقتصادی در جامعه دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 59 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 55 یكی از تحولاتی كه از ابتدای شكل‌گیری علم اقتصاد مورد توجه اقتصاددانان بوده است،…

  • باز و بست شدن درب درایو

    باز و بست شدن درب درایو دریافت باز و بست شدن درب درایو برنامه باز و بست شدن درب درایو به زبان سی شارپ دسته بندی سی شارپ | # C بازدید ها 242 فرمت فایل rar حجم فایل 142…

  • شیپ فایل بخشهای شهرستان مرودشت

    شیپ فایل بخشهای شهرستان مرودشت دریافت شیپ فایل بخشهای شهرستان مرودشت دانلود نقشه بخشهای شهرستان مرودشت (واقع در استان فارس) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام هر بخشنام قسمت مرکزی هر بخشمساحت و محیط هر بخش…

  • طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی

    طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی دریافت طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی دسته: صنایع غذایی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 34 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 38 عنوان پروژه طرح توجیهی تولید رب گوجه فرنگی قالب بندی Word…

  • پاورپوینت آشنایی با چگونگی مستند كردن فعالیتهای آموزشی و آیینامه ارزیابی فعالیت های نوآوری (دانش پژوهی) در آموزش علوم پزشکی

    پاورپوینت آشنایی با چگونگی مستند كردن فعالیتهای آموزشی و آیینامه ارزیابی فعالیت های نوآوری (دانش پژوهی) در آموزش علوم پزشکی دریافت پاورپوینت آشنایی با چگونگی مستند كردن فعالیتهای آموزشی و آیینامه ارزیابی فعالیت های نوآوری (دانش پژوهی) در آموزش علوم…

  • تحقیق بررسی كلیات و معانی حق و صدق نزد حكمای اسلامی

    تحقیق بررسی كلیات و معانی حق و صدق نزد حكمای اسلامی دریافت تحقیق بررسی كلیات و معانی حق و صدق نزد حكمای اسلامی فلسفه شناخت واقعیت است كه به وسیله فاعل شناسایی (ذهن) صورت می‌گیرد و در قالب عناصر زبانی…

  • پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی استان بوشهر

    پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی استان بوشهر دریافت پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی استان بوشهر دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 12817 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 51 فایل پاورپوینت با موضوع تنظیم شرایط محیطی(محل پروژه شهرستان بوشهر)،در حجم 54…

  • دانلود الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر گروه كالاهای 27 ص

    دانلود الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر گروه كالاهای 27 ص دریافت دانلود الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر گروه كالاهای 27 ص دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل:…

  • برترین تحقیق ی مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX

    برترین تحقیق ی مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX دریافت برترین تحقیق ی مفاهیم شبکه در سیستم عامل UNIX این مجموعه در زمینه برسی مفاهیم شبکه در سیستم عامل های UNIX میباشد مجموعه ای که در قالب افیس word ودر…

  • مقاله طراحی و پیاده سازی رامان تک مرحله ای پمپ شارژ قدرت با ضریب تصحیح بالاست الکترونیکی برای لامپ مثال هالید

    مقاله طراحی و پیاده سازی رامان تک مرحله ای پمپ شارژ قدرت با ضریب تصحیح بالاست الکترونیکی برای لامپ مثال هالید دریافت مقاله طراحی و پیاده سازی رامان تک مرحله ای پمپ شارژ قدرت با ضریب تصحیح بالاست الکترونیکی برای…

  • دانلود تحقیق آشنایی با پمپ 36 ص

    دانلود تحقیق آشنایی با پمپ 36 ص دریافت دانلود تحقیق آشنایی با پمپ 36 ص دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 38 دانلود آشنایی با پمپ 36 ص تحقیق آشنایی با پمپ…

  • دانلود پاورپوینت آراتا ایسوزاکی - معمار ژاپنی

    دانلود پاورپوینت آراتا ایسوزاکی - معمار ژاپنی دریافت دانلود پاورپوینت آراتا ایسوزاکی - معمار ژاپنی این پاورپوینت در 42 اسلاید می باشد خلاصه ای از اسلایدها بصورت تصویری در لینک زیر ارائه شده است به همراه تحقیقی 35 صفحه ای…

  • بررسی تأثیر طلاق بر وقوع بزهکاری

    بررسی تأثیر طلاق بر وقوع بزهکاری دریافت بررسی تأثیر طلاق بر وقوع بزهکاری بزهکاری پدیده ای اجتماعی و دارای بستر اجتماعی است هر چند که عوامل زیستی ، روانی، جغرافیایی، قومی، نژادی و موارد دیگر در نحوه شكل‌گیری و بروز…

  • کارآموزی کارخانه ایران خودرو - بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

    کارآموزی کارخانه ایران خودرو - بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو دریافت کارآموزی کارخانه ایران خودرو - بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو دسته: گزارش کارآموزی و کارورزی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 156 کیلوبایت تعداد…

  • مقاله بررسی کمی و کیفی باریت و بنتونیت در صنعت حفاری بخصوص گل حفاری

    مقاله بررسی کمی و کیفی باریت و بنتونیت در صنعت حفاری بخصوص گل حفاری دریافت مقاله بررسی کمی و کیفی باریت و بنتونیت در صنعت حفاری بخصوص گل حفاری دسته: شیمی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 6993 کیلوبایت…

  • طرح توجیهی ادوات کشاورزی ظرفیت 75 تن در سال

    طرح توجیهی ادوات کشاورزی ظرفیت 75 تن در سال دریافت طرح توجیهی ادوات کشاورزی ظرفیت 75 تن در سال دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 104 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 18 خلاصه طرحموضوع طرح ادوات…

  • مقاله بررسی كارآفرین‌ها و كارآفرینی در صنعت

    مقاله بررسی كارآفرین‌ها و كارآفرینی در صنعت دریافت مقاله بررسی كارآفرین‌ها و كارآفرینی در صنعت دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 143 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 40 مقاله بررسی كارآفرین‌ها و كارآفرینی در صنعت در 40…

  • دیوارها

    دیوارها دریافت دیوارها دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 38 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 روش‌های طراحی اولین بار توسط lee در سال 1973 ابداع شد كه او زمین‌های مستحكم به همراه باریكه‌های متالیك را جستجو می‌كرد…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرسختی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرسختی دریافت مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرسختی مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرسختی دسته بندی مدیریت بازدید ها 96 فرمت فایل doc حجم فایل 36 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 19 18,700 تومان توضیحات: فصل دوم تحقیق…

  • دانلود تحقیق در موردذخیره سازی ، بازیابی اطلاعات ومهندسی فایلها

    دانلود تحقیق در موردذخیره سازی ، بازیابی اطلاعات ومهندسی فایلها دریافت دانلود تحقیق در موردذخیره سازی ، بازیابی اطلاعات ومهندسی فایلها دانلود تحقیق در موردذخیره سازی ، بازیابی اطلاعات ومهندسی فایلها دسته بندی عمران و نقشه کشی بازدید ها 20…

  • گزارش كارآموزی كامپیوتر ـ رایانه كار درجه 1 ـ 100

    گزارش كارآموزی كامپیوتر ـ رایانه كار درجه 1 ـ 100 دریافت گزارش كارآموزی كامپیوتر ـ رایانه كار درجه 1 ـ 100 گزارش كارآموزی كامپیوتر ـ رایانه كار درجه 1 ـ 100 دسته بندی کارآموزی بازدید ها 163 فرمت فایل doc…

  • کد نوشته شده خرپا دوبعدی در متلب

    کد نوشته شده خرپا دوبعدی در متلب دریافت کد نوشته شده خرپا دوبعدی در متلب دسته: متلب MATLAB بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 313 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 130 کد نوشته شده خرپا دوبعدی در متلب قیمت فایل…

  • آمار معاملات روزانه و محاسبه متغیرهای مالی شرکت ایران خودرو دیزل در سال 87

    آمار معاملات روزانه و محاسبه متغیرهای مالی شرکت ایران خودرو دیزل در سال 87 دریافت آمار معاملات روزانه و محاسبه متغیرهای مالی شرکت ایران خودرو دیزل در سال 87 این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکتایران خودرو دیزل در سال…

  • پاورپوینت آب درمانی

    پاورپوینت آب درمانی دریافت پاورپوینت آب درمانی دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 609 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 21 دانلود پاورپوینت اب درمانی بررسی اب درمانی پاورپوینت جامع و کامل اب درمانی کاملترین پاورپوینت اب درمانی پکیج…

  • پروپوزال آموزش زبان انگلیسی

    پروپوزال آموزش زبان انگلیسی دریافت پروپوزال آموزش زبان انگلیسی این مجموعه در قالب فایل ورد میباشد که شامل مقدمه ، بیان مسئله ، سوالات و میباشد که مناسب دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان می باشد دسته بندی آزمون ارشد…

  • بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان

    بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان دریافت بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان بررسی عملكرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 124 فرمت فایل docx حجم فایل…

  • پاركهای كوهستانی و لزوم مراقبت از آنها

    پاركهای كوهستانی و لزوم مراقبت از آنها دریافت پاركهای كوهستانی و لزوم مراقبت از آنها دسته: محیط زیست بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 40 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 93 كوهستان دارای ویژگیهایی كه باید حفاظت گردند این ویژگیها…

  • کارآموزی زراعت و اصلاح نباتات جهاد كشاورزی شهرستان مه‌ولایت (فیض‌آباد)

    کارآموزی زراعت و اصلاح نباتات جهاد كشاورزی شهرستان مه‌ولایت (فیض‌آباد) دریافت کارآموزی زراعت و اصلاح نباتات جهاد كشاورزی شهرستان مه‌ولایت (فیض‌آباد) دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 302 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 بخش فیض‌آباد…