مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

دریافت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف
دسته بندی
علوم انسانی
بازدید ها

102
فرمت فایل

docx
حجم فایل

171 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

101

22,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف دارای 101 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد   توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری     مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف   فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی  پژوهش   2-1:  مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 13 2-1-1:تعریف شهروندی در فرهنگ های مختلف …………………………………………………………… 13 2-1-2:  تعریف شهروندی…………………………………………………………………………………………….. 16 2-1-3: حق شهروندی…………………………………………………………………………………………………… 17 2-1-4: مفهوم شهروندی……………………………………………………………………………………………….. 18 2-1-5: مفهوم شهروندی در اسلام………………………………………………………………………………….. 19 2-1-6: مفهوم شهرونددر حقوق ایران  …………………………………………………………………………… 22 2-1-7: تفکیک بین حقوق شهروندی و حقوق بشر………………………………………………………….. 22 2-2: مفهوم شهروندی  …………………………………………………………………………………………………. 24 2-2-1: شهروندی از دیدگاه جامعه شناسی……………………………………………………………………… 25 2-2-2: شهروندی از دیدگاه فرهنگ سیاسی…………………………………………………………………….. 25 2-3: پیشینه و خاستگاه نظری مفهوم شهروندی………………………………………………………………… 28 2-4: تاریخچه آموزش شهروندی……………………………………………………………………………………. 31 2-5: دیدگاه ها و مبانی نظری پیرامون حقوق شهروندی…………………………………………………….. 33 2-5-1: طبقه ،آگاهی و حقوق شهروندی از دیدگاه مارکس ………………………………………………. 33 2-5-2: شهر،شهروندی و دموکراسی از دیدگاه وبر……………………………………………………………. 34 2-5-3: مارشال، حقوق سه گانه شهروندی از دیدگاه مارشال…………………………………………….. 34 2-5-4: دوگانه ی عام گرایی_ خاص گرایی از دیدگاه پارسونز………………………………………….. 35 2-5-5: دسترسی برابر به مشارکت و شهروندی از دیدگاه هابرماس…………………………………….. 36 2-6: چارچوب نظری …………………………………………………………………………………………………… 36 2-7: ساختار حقوقی شهروندی………………………………………………………………………………………. 38 2-7-1: حقوق و آزادی های مدنی و سیاسی……………………………………………………………………. 38 2-7-2: حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی………………………………………………………………….. 38 2-7-3: میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی……………………………………………………………….. 38 2-7-4: میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ………………………………………….. 39 2-8: مفاهیم و اصطلاحات اساسی………………………………………………………………………………….. 39 2-8-1: حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………………. 39 2-9:مولفه های حقوق شهروندی…………………………………………………………………………………….. 40 2-9-1: آزادی بیان………………………………………………………………………………………………………… 40 2-9-2: برخورداری از صلح…………………………………………………………………………………………… 42 2-9-3:حق برخورداری از امنیت……………………………………………………………………………………. 44 2-9-4:محیط زیست سالم…………………………………………………………………………………………….. 46 2-9-5: حق داشتن کار و حرفه………………………………………………………………………………………. 48 2-9-6: حق برحورداری از حمایت قانون………………………………………………………………………… 49 2-9-7: حق برخورداری از برابری و عدالت…………………………………………………………………….. 50 2-9-8: حق برخورداری از آزادی عقیده………………………………………………………………………….. 51 2-9-9: حق برخورداری از آموزش و پرورش…………………………………………………………………. 52 2-9-10: حق برخورداری از آزادی انتخاب……………………………………………………………………… 53 2-9-11: حق برخورداری از حق تامین اجتماعی و بیمه…………………………………………………….. 54 2-9-12:حق برخورداری از  حق مالکیت………………………………………………………………………… 57 2-10:آموزش حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………. 59 2-11: فلسفه جدید آموزش و پرورش…………………………………………………………………………….. 60 2-11-1: نقش آموزش و پرورش در آموزش حقوق شهروندی…………………………………………… 60 2-11-2: حیطه دانش و مفاهیم………………………………………………………………………………………. 61 2-11-3: تمرینات آموزشی و طرح های بین رشته ای……………………………………………………….. 61 2-12: اهمیت نقش معلم در ارائه مباحث مربوط به آموزش حقوق شهروندی………………………. 61 2-13: محتوای آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………………………… 62 2-14: انواع آموزش حقوق شهروندی……………………………………………………………………………… 64 2-14-1: آموزش رسمی ……………………………………………………………………………………………….. 65 2-14-2: آموزش غیر رسمی………………………………………………………………………………………….. 66 2-15: ارزیابی برنامه های آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………… 67 2-16: تعاریف و ماهیت درس مطالعات اجتماعی…………………………………………………………….. 68 2-17: ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی…………………………………………………. 70 2-18: برنامه ریزی درسی………………………………………………………………………………………………. 71 2-19: اجرای برنامه ریزی درسی…………………………………………………………………………………….. 73 2-20: تحلیل محتوا……………………………………………………………………………………………………….. 73 2-21: اصول انتخاب محتوا……………………………………………………………………………………………. 76 2-22: مسائل مربوط به سازمان دادن محتوای برنامه درسی…………………………………………………. 77 2-23: اهمیت دوره ی ابتدایی…………………………………………………………………………………………. 78 2-24: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 78 2-24-1: پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………………………………………… 78 2-24-2: پیشینه تحقیق خارجی………………………………………………………………………………………. 81 2-25: جمع بندی: ………………………………………………………………………………………………………..     -1 : مقدمه  در حال حاضر حقوق شهروندی از مباحث مهم حقوقی، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی، است مانند بسیاری از مفاهیم حقوقی، در مورد این که «شهروند کیست و چه حقوقی دارد؟»، «آیا حقوق بشر و حقوق شهروندی دو مقوله ی مترادف هستند یا متفاوت؟»، «آیا این مفهوم جدید است یا قدیم؟»، اتفاق نظر وجود ندارد. قدر مسلم این است که اصطلاح «حقوق شهروندی» به تازگی وارد ادبیات حقوقی کشور ما شده است و به طور روز افزون اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین قبل از بررسی آن در سیره ی نبوی و تطبیق آن با حقوق ایران، لازم به نظر می رسد که این اصطلاح به خوبی شناخته شود و مرز آن با اصطلاحات مشابه، به ویژه «حقوق بشر» معین گردد. 2-1-1:تعریف شهروند در فرهنگ های مختلف در روم قدیم اتباع کشور به دو دسته تقسیم می شدند. شهروندان، یعنی رومیان اصلی، که از حقوق ومزایای بیشتری برخوردار بودند و رعایا، یعنی اقوام و ملل دیگری که تحت تسلط حکومت رومیان بودند (رضایی پور، 1385: 11). در یونان قدیم، افراد ساکن در یونان دو درجه بودند، شهروندان درجه ی یک، که ساکنان اصلی یونان بوده اند و درجه ی دو، که بردگان و غیریونانی ها بودند.شهروند [1]است. در فرهنگ های معین و عمید، این اصطلاح تعریف نشده است. در فرهنگ لغت دهخدا شهروند این گونه تعریف شده است:اهل یک شهر یا یک کشور و نیز آمده که «وند» موجود در این واژه در گذشته نیز بوده و در واقع این واژه «شهربند» بوده است، به معنای کسی که به شهری بند است.در اثر گذشت زمان، این بند تبدیل به «وند» شده است. «ی» موجود در شهروندی یعنی هر چیز مربوط به شهروند. در فرهنگ معاصر گفته شده است که شهروند کسی است که اهل یک شهر یا کشور به شمار می آید و از حقوق متعلق به آن برخوردار می شود. در یکی از فرهنگ های علوم سیاسی، شهروند چنین تعریف شده است:«کسی که از حقوق مدنی یا امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخوردار است. واژه سیتی زن، که ریشه ی رومی دارد، در فارسی به شهروند، تبعه، همشهری، هم وطن، شارمند، شهرتاش، و انسان عضو اجتماع شده است. در زبان فرانسه کلمه شهروند[2]  از شهر[3] می آید و (سیته) از واژه ی لاتینی سیویتاس[4] مشتق است. سیویتاس در زبان لاتینی تقریبا معادل کلمه ی پلیس[5] در زبان یونانی است که همان شهر است که تنها مجتمعی از ساکنین نیست، بلکه واحدی سیاسی و مستقل به شمار می آید. شهروند فقط به ساکن شهر گفته نمی شود در رم همانند آتن، کلیه ساکنان، خصلت شهروندی را نداشتند. آن کسی شهروند به شمار می رفت که شرایط لازم برای مشارکت در اداره  امورعمومی شهررا دارا می بود. در زبان فرانسه، غالباً، شهروند در نقطه ی مقابل رعیت به کار می رود. به تدریج، دولت ـ کشور جای دولت ـ شهر را گرفت و مفهوم شهروند به مفهوم دولت ـ کشور وابسته شد(روبرپللو، 1370 :1). در ایران تا قبل از مشروطیت، به جای این واژه از کلمه ی رعیت و رعایا استفاده می شد (رضایی پور، 1385 :9). سعدی گفته است:                                                                                        اگرزمال رعیت ملک خورد سیبی                        برآورند غلامان او درخت از بیخ                        به طور سنتی در اکثر تعاریف، شهروند را معادل تبعه دانسته اند. شهروند شخصی است که عضو یک جامعه ی سیاسی به نام دولت ـ ملت است. شهروند کسی است که از حقوق مدنی ـ سیاسی و امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخورداراست. تابعیت بر جنبه ی بین المللی تأکید دارد و شهروندی شمول حقوق داخلی را مورد تأکید قرار می دهد. دیدگاه فوق، انحصار شهروند به تبعه و نگاه ناسیونالیستی به تبعه، گر چه به نظر می رسد که دیدگاه غالب است و طرفدارانی در بین نظریه پردازان مثل دیوید میلر دارد؛ در مقابل این دیدگاه ناسیونالیستی دیدگاهی وسیع تر و فوق ناسیونالیستی از شهروند ارائه شده است. به نظر دیدگاه دوم و طرفداران آن مثل[6] باید مفهوم شهروندی از دولت و ملت جدا شود. موقعیت شهروندی باید بر اساس اقامت اعطا شود نه بر اساس جذب فرهنگی و بومی سازی. این امر باعث مشارکت گسترده ی افراد در جامعه می شود. اقامت باید تعیین کننده ی شهروندی باشد، نه ملیت. اگر شهروندی را دولت محور تعریف کنیم مشکلات مربوط به اقلیت های قومی و بسیاری از حقوق اشخاص، حل نشده باقی می ماند. امروزه این موضوع در حال آشکار شدن است که ایده ی ملت به گونه ای فزاینده، نه تنها مبنای حمایت کننده ی شهروندی نیست، بلکه به مانعی برای حمایت از انسان ها تبدیل شده است(کیث فالکس،1381: 60 به بعد).در فرایند جهانی شدن، از تأثیر محدودیت های جغرافیایی بر نظم سیاسی اجتماعی کاسته می شود و مردم به طور روزافزون از رفع شدن این محدودیت ها آگاهی می یابند. جهانی شدن دارای مزایا و معایبی است. به نظر می رسد که برداشت جدید و همگانی تری از شهروندی ظهور کرده است که اصول آن بر   اساس شخصیت جهانی و جهان شمول شخص است نه بر اساس تعلق ملی (همان:173 به بعد).در مفهوم آزاد اندیشانه از شهروندی، این مفهوم شامل همه ی افراد کبیر ساکن خاک کشور است. در این مفهوم تفاوت های قومی، ملی، زبانی نادیده گرفته می شود. طبق دکترین بی طرفی حکومت[7] دولت باید نسبت به مفهوم زندگی خوب بین شهروندان بی طرف بماند. در نتیجه حوزه ی عمومی از مباحث فرهنگی و هویتی تا حد ممکن جدا می شود و این امر مستلزم رعایت حقوق اقلیت ها و زبان و فرهنگ آنهاست. به طور تاریخی مفهوم شهروندی وابسته به تبعه بودن است که مبتنی بر محروم کردن غیراتباع می باشد و در نتیجه گروه هایی که جزئی از اجتماع ملی نیستند محروم شده یا در حاشیه قرار می گیرند. طبق دیدگاه ناسیونالیستی و سنتی، شهروندی یعنی دریافت گذرنامه ی محل سکونت. با وجود این، برخی از قائلین به این دیدگاه کلاسیک مثل کاستلز و دیوسون می پذیرند که در کنار اصل خاک و خون اصل دیگری در حال رشد است که اهمیت زیادی دارد و آن اصل «اقامت» است. طبق ضابطه ی اقامت، افراد می توانند استحقاق شهروندی را با اقامت در یک کشور به دست آورند. اما این دسته از کلاسیک ها با اذعان به اهمیت روز افزون «اقامت» و با وجود این که قائل به حقوق بسیاری برای افراد مقیم دائم هستند، مثل حق کار، حق بهره مندی از تأمین اجتماعی و خدمات بهداشتی، تضمین امنیت، حمایت در برابر بازگشت اجباری و دست یابی به آموزش و پرورش، این افراد، غیر تبعه را، نه به عنوان شهروند، بلکه شبه شهروند می نامند. تفاوت شهروند با شبه شهروند، در عدم بهره مندی شبه شهروند از حقوق سیاسی و عدم بهره مندی کامل در حقوق اجتماعی است (کاستلزودیویدسون: 1382). از بین سه نظریه ی مذکور، به نظر می رسد نظریه ی عدم وابستگی مفهوم شهروندی به تابعیت ارجحیت دارد. وابستگی حقوق شهروندی به تابیعت با فلسفه ی وجودی حقوق شهروندی در تضاد بوده و باعث محرومیت گروه هایی از انسان ها می شود. حقوق شهروندی حقوقی است که همه ی افراد ساکن در یک جامعه باید از آن بهره مند باشند. در پاسخ به این ایراد که به هر حال در دنیای امروز ما به نظر می رسد که تقریباً یک اتفاق نظر جهانی وجود دارد که غیر اتباع از حقوق سیاسی محروم هستند و پیشرفته ترین کشورها در این مورد سوئد و هلند هستند که به افراد مقیم غیرتبعه اجازه ی شرکت در انتخابات محلی را داده اند و از این حد، فراتر نرفته اند، باید گفت: تسری محرومیت غیر تبعه از حقوق سیاسی، که البته بخشی از حقوق شهروندی است، به سایر حقوق شهروندی، یک تسری ظالمانه و بر خلاف عدالت و حقوق انسانی است. به جای این که بگوییم انسان ها به دو گروه تبعه و غیرتبعه تقسیم می شوند و فقط اتباع از حقوق شهروندی برخوردارند و غیر تبعه، در صورت اقامت طولانی مدت از برخی از حقوق شهروندی (شبه شهروند) برخوردار می شود که بدین ترتیب حقوق انسانی تابع رابطه ی انسان ها با دولت ها می گردد، می توان انسان را محور بهره مندی از حقوق دانست و گفت که همه افراد ساکن یک اجتماع از حقوق شهروندی برخوردارند و فقط در بخشی از حقوق سیاسی، شهروندان به دو دسته تبعه و غیر تبعه تقسیم می شوند. اتباع از حقوق سیاسی بهره مند هستند. از آن جایی که در حقوق شهروندی، مانند سایر حقوق، حقوق و تکالیف اجزای لاینفک یکدیگرند، بهره مندی اتباع از حقوق سیاسی به معنای تکلیف آنها به دفاع نظامی کشور و نیز دفاع از کشور با جان و مال خود است. سایر شهروندان (غیر اتباع) از حقوق سیاسی محرومند. بدیهی است که به سبب این محرومیت، شهروندان غیر تبعه موظف به انجام خدمت نظام وظیفه در کشور محل سکونت و یا اقامت و نیز شرکت در جنگ و دفاع مسلحانه از کشور محل اقامت نیستند. این تفاوت بین شهروندان تبعه و شهروندان غیر تبعه در طول سالیان آتی به تدریج کم رنگ تر شده و با رشد مفهوم «شهروند جهانی» محو این تفاوت امکان پذیر خواهد شد. مفهوم شهروندی اتحادیه ی اروپا، که در قرارداد ماستریخت 1991، به رسمیت شناخته شد، هر چند که ریشه در تابعیت یکی از کشورهای عضو دارد و گرچه منطقه ای است، اما از معیارهای معمول وضعیت اتباع بیگانه در یک کشور بسیار فراتر رفته است، تا حدی که دیدگاه ناسیونالیستی از تابعیت، آن را شبه شهروندی می داند، نه وضعیت بیگانگان. طبق این معاهده اتباع یک کشور اروپایی در کشور دیگر اروپایی حق آزادی رفت و آمد، اقامت و حق رأی و تصدی مسؤولیت در انتخابات محلی و حق بهره مندی از حمایت دیپلماتیک هر یک از کشورهای عضو رادارند(کاستلز، دیویدسون، 1382: 197). 2-1-2:تعریف شهروند شهروند [8]به انسانی می گویند که در شهر ساکن است و از حقوق و مزایای مدنی مطابق قانون بهرمند می شود؛و به تعبیری دیگر ،شهروند[9] حالت انسانی است که از حقوق و مزایا ی مزبور برخوردار است،هر چند که در دولت شهر نباشد و در کشور ساکن باشد.در این حالت، مترادف ))تبعه کشور(( به کار می رود.در دموکراسی های یونان قدیم، فقط عده معدودی حق شهروندی داشتند و بقیه جمعیت مثل زنان و بردگان و خارجی ها، فاقد حقوق شهروندی بودند.در روم هم وضع این گونه بود؛ بعدهاحق شهروندی به همه سکنه آزاد امپراتوری داده شد،ولی درجات شهروندی یکسان نبود.در زمان )) ژوستی نین (( درجات شهروندی از بین رفت . در حکومت اسلامی ، در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس نیز موالیان، یعنی بردگان تحت ولایت افراد، از بسیاری از حقوق که آزادگان داشتندمحروم بودند؛ ولی امروزه با نفوذ حقوق مدرن و تلقی های جدید، شهروندی مفهوم وسیعی یافته است. 2-1-3:حق شهروندی        بی گمان تربیت شهروندان خوب یکی از مهمترین دل مشغولی های اکثر نظام های تعلیم و تربیت در بسیاری ازکشورهای دنیاست. مطالعات و پژوهشهای انجام شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهند که مسئولان تعلیم و تربیت در این کشورها با عزمی راسخ و با تدوین برنامه  های آموزشی متنوع، تربیت شهروند خوب را در صدر اقدامات و فعالیتهای خود قرار داده اند(وزیری و جهانی، 1385). برنامه درسی مبتنی برآموزش شهروندی را می توان یکی از این اقدامات دانست. منظور از برنامه درسی، یک درس یا مجموعه ای از دروس و یا برنامه ای برای مطالعه است که به عنوان مجموعه ای از اهداف و مقاصد و تجارب یادگیری شناخته می شود (فتحی واجارگاه، 1377 ).       امیل دورکیم[10] جامعه شناس فرانسوی آموزش شهروندی را از طریق اکتساب دانش، مهارت ها و ارزشهای منتقل شده از نسل های بزرگسال به نسل های ناپخته برای زندگی اجتماعی تلقی می کند. او مهارت و صلاحیتهای لازم برای اعمال شهروندی را ازطریق ارائه مطالب و موضوعاتی در کلیۀ دروس مدارس و در سطوح تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی توصیه می کند و برای آموزشهای مدنی و اخلاقی و پرورش روحیه مشارکت جویی که فرد شهروند را برای زندگی در جامعه آماده می سازد، به عنوان موضوعات بین رشته ای در همه دروس و مؤسسات آموزشی اولویت خاصی قائل است .وی تأکید دارد که آموزش شهروندی را باید به گونه ای در دروس گنجاند که فرد پس از آن آموزشها بتواند با الزامات ونیازهای زندگی در جهان فردا همسازی داشته باشد. نهاد مسئول آموزش، و پرورش دهنده این مهارتها و هویت وشخصیت دانش آموزان و دانشجویان؛ مدارس و دانشگا هها، معلمان و اساتید، برنامه ها، روشها و فضای تعلیم و تربیت رسمی در کشور است. بررسی ها نشان می دهند که هم نهاد خانواده و هم نهاد مدرسه، اگر چه تمایل جدی برای رشد و پرورش مهارتهای زندگی و استحکام بخشیدن به هویت و رشد دادن شخصیت نوجوانان و جوانان دارند، اما درانجام وظایف خود در این مسائل حیاتی دچار کمبودها و کم توانیهای گوناگون هستند و در مجموع نمی دانند و برنامه روشنی ندارند که چه کاری باید انجام دهند( لطف آبادی، 1385).       کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا در تعیین موضوعات درسی و استانداردهای لازم برای مباحث مطرح در قلمرو آموزش شهروندی دارای وجوه مشترکی هستند . در این ممالک محتوای آموزش شهروندی بیشتر از طریق مطالعات اجتماعی و به طور تلفیقی و بین رشته ای ارائه می شود. آموزش شهروندی در ژاپن اجباری است و کلیه سطوح تحصیلی را در بر می گیرد و علاوه بر آن در خارج از مدرسه در محیط های تربیتی خانه، جامعه، بحثهای تلویزیونی و رادیویی نیز توسط متخصصان، رسانه های گروهی و نهادهای دیگری چون خانه های فرهنگ در شهرداری ها، سینماها، تئاترها و … معمول و متداول است. همچنین در ژاپن ارزشیابی آموزش شهروندی یک فرآیند مستمر است که از انواع روشهای ارزشیابی برای تشخیص میزان موفقیت فراگیران در کسب اهداف تعیین شده برای تربیت شهروندی استفاده می شود. نتایج این ارزشیابی ها به طور جدی درمجالس مقننه، دیوان عالی کشور، اتحادیه معلمان، دولت مردان و سایر نهادهای متولی آموزش شهروندی برای تصمیم گیری در ارتباط با از میان بردن کاستیها و به منظور ارائه چاره جویی های قانونی، مالی و حقوقی در جهت رفع آنها منعکس می شود( آقا زاده، 1385). 2-1-4:مفهوم شهروندی  velloso   [67] مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظری تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفدانلودمبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظریپیشینه تحقیقتعریف ومفهوم حقوق شهروندیدر فرهنگ های مختلف

  • دانلود نمونه سوالات آزمون آموزش و پرورش 89 (هنرآموز سرامیک)

    دانلود نمونه سوالات آزمون آموزش و پرورش 89 (هنرآموز سرامیک) دریافت دانلود نمونه سوالات آزمون آموزش و پرورش 89 (هنرآموز سرامیک) دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی رشته سرامیک، دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی استخدامی آموزش و پرورش رشته…

  • دانلود پلان NICU 1

    دانلود پلان NICU 1 دریافت دانلود پلان NICU 1 دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 118 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 پلان NICU قیمت فایل فقط 36,300 تومان پلان NICU قیمت فایل فقط 36,300 تومان برچسب ها…

  • پاورپوینت حسابداری داراییهای نامشهود و سرقفلی

    پاورپوینت حسابداری داراییهای نامشهود و سرقفلی دریافت پاورپوینت حسابداری داراییهای نامشهود و سرقفلی دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 589 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 33 دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان حسابداری داراییهای نامشهود و سرقفلی در…

  • مقاله آموزشی علم دامپزشكی

    مقاله آموزشی علم دامپزشكی دریافت مقاله آموزشی علم دامپزشكی علم دامپزشكی به عنوان یكی از علوم وابسته به سلامتی انسان است و اهداف عمده آن عبارتست از ارتقای سلامتی و حفظ سلامتی حیوانات كه بستگی به سلامتی انسانها دارد بدین…

  • دانلود پاورپوینت متدلوژی سیستم های نرم (SSM)

    دانلود پاورپوینت متدلوژی سیستم های نرم (SSM) دریافت دانلود پاورپوینت متدلوژی سیستم های نرم (SSM) دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 9665 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 46 سیستم های نرم متدلوژی سیستم های نرم SSM سیر تاریخی…

  • رابطه ریاضی با هوش

    رابطه ریاضی با هوش دریافت رابطه ریاضی با هوش دسته: ریاضی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 12 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 14 ا دكتر على آبكار استاد ریاضى و عضو هیأت علمى دانشكده علوم دانشگاه تهران در مورد…

  • بررسی جریان اطراف سیلندر با مقطع مثلث

    بررسی جریان اطراف سیلندر با مقطع مثلث دریافت بررسی جریان اطراف سیلندر با مقطع مثلث تحقیق فوق با نرم افزار فلوئنت تحلیل شده است دسته بندی مکانیک بازدید ها 317 فرمت فایل docx حجم فایل 818 کیلو بایت تعداد صفحات…

  • دانلود تحقیق جرم شناسی 19 ص

    دانلود تحقیق جرم شناسی 19 ص دریافت دانلود تحقیق جرم شناسی 19 ص دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 17 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22 دانلود جرم شناسی 19 ص تحقیق جرم شناسی 19 ص مقاله جرم…

  • تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی

    تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی دریافت تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی در حجم 34…

  • گزارش کاراموزی آشنایی با صنعت رنگ

    گزارش کاراموزی آشنایی با صنعت رنگ دریافت گزارش کاراموزی آشنایی با صنعت رنگ گزارش کاراموزی آشنایی با صنعت رنگ در 49 صفحه ورد قابل ویرایش دسته بندی کارآموزی بازدید ها 87 فرمت فایل doc حجم فایل 241 کیلو بایت تعداد…

  • پروژه اماده سایت سیستم انتخاب واحد دانشگاه با Asp.net

    پروژه اماده سایت سیستم انتخاب واحد دانشگاه با Asp.net دریافت پروژه اماده سایت سیستم انتخاب واحد دانشگاه با Asp.net دسته: سی شارپ #C بازدید: 2 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 389 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 پروژه اماده سایت سیستم…

  • پاورپوینت تحلیل بنای فرهنگسرای فرشچیان اصفهان

    پاورپوینت تحلیل بنای فرهنگسرای فرشچیان اصفهان دریافت پاورپوینت تحلیل بنای فرهنگسرای فرشچیان اصفهان دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 21504 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 53 پاورپوینت تحلیل بنای فرهنگسرای فرشچیان اصفهان قیمت فایل فقط 12,100 تومان پاورپوینت…

  • دانلودتحقیق کارآموزی دستور العمل بهره برداری و تعمیرات بخش های مختلف كارون3

    دانلودتحقیق کارآموزی دستور العمل بهره برداری و تعمیرات بخش های مختلف كارون3 دریافت دانلودتحقیق کارآموزی دستور العمل بهره برداری و تعمیرات بخش های مختلف كارون3 دانلودتحقیق کارآموزی دستور العمل بهره برداری و تعمیرات بخش های مختلف كارون3 دسته بندی کارآموزی…

  • دانلود پاورپوینت آموزش و توسعه ی منابع انسانی ( فصل چهارم کتاب مدیریت منابع انسانی ابطحی)

    دانلود پاورپوینت آموزش و توسعه ی منابع انسانی ( فصل چهارم کتاب مدیریت منابع انسانی ابطحی) دریافت دانلود پاورپوینت آموزش و توسعه ی منابع انسانی ( فصل چهارم کتاب مدیریت منابع انسانی ابطحی) عنوان دانلود پاورپوینت آموزش و توسعه ی…

  • تحقیق خاندان هخامنشی و آغاز زندگی كوروش

    تحقیق خاندان هخامنشی و آغاز زندگی كوروش دریافت تحقیق خاندان هخامنشی و آغاز زندگی كوروش ) نیاكان كوروش خاندان هخامنشی با این كه در ذكر همة اسلاف صاحب اعتبار كوروش ، در نزد محققان مختلف اتحاد نظر وجود ندارد و…

  • دانلود تحقیق تاثیر تمدن ایران در اسلام

    دانلود تحقیق تاثیر تمدن ایران در اسلام دریافت دانلود تحقیق تاثیر تمدن ایران در اسلام دسته: معارف اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 36 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 تأثیر فرهنگ ایرانی بر اسلام، یا تهذیب عجم یكی…

  • پاورپوینت و تحقیق بررسی روستای قاشقچی

    پاورپوینت و تحقیق بررسی روستای قاشقچی دریافت پاورپوینت و تحقیق بررسی روستای قاشقچی پاورپوینت و تحقیق بررسی روستای قاشقچی در 70 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx و 68 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx دسته بندی…

  • دانلود ترجمه فارسی آیین نامه نیلینگ

    دانلود ترجمه فارسی آیین نامه نیلینگ دریافت دانلود ترجمه فارسی آیین نامه نیلینگ دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 10639 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 234 دانلود ترجمه فارسی آیین نامه نیلینگ در فالب pdf ور حجم 324…

  • شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان کردکوی

    شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان کردکوی دریافت شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان کردکوی شیپ فایل مرز شهرستان کردکوی (واقع در استان گلستان) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام شهرستانمرکز شهرستانمساحت شهرستان به کیلومترمحیط شهرستان به کیلومترمساحت…

  • تحقیق با موضوع برنامه نویسی عامل گرا AOP

    تحقیق با موضوع برنامه نویسی عامل گرا AOP دریافت تحقیق با موضوع برنامه نویسی عامل گرا AOP دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 108 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 تحقیق با موضوع برنامه نویسی عامل…

  • مقاله شبیه سازیMATLAB ماشین القایی با اندوکتانسهای نشتی و مغناطیسی قابل اشباع

    مقاله شبیه سازیMATLAB ماشین القایی با اندوکتانسهای نشتی و مغناطیسی قابل اشباع دریافت مقاله شبیه سازیMATLAB ماشین القایی با اندوکتانسهای نشتی و مغناطیسی قابل اشباع شبیه سازیMATLAB ماشین القایی با اندوکتانسهای نشتی و مغناطیسی قابل اشباع چکیده در جریانهای بالای…

  • تحقیق پایان تحصیلی کارشناسی کامپیوتر ایجاد وب سایت پویا

    تحقیق پایان تحصیلی کارشناسی کامپیوتر ایجاد وب سایت پویا دریافت تحقیق پایان تحصیلی کارشناسی کامپیوتر ایجاد وب سایت پویا در این تحقیق سعی كرده ام تا تمام مطالب بطور دقیق و شرح جزئیات هر بخش ارائه دهم، عناوینی كه در…

  • آینده یک سرمایه فکری براساس دیدگاه و روش منابع و ماهیت های بنگاه اقتصادی

    آینده یک سرمایه فکری براساس دیدگاه و روش منابع و ماهیت های بنگاه اقتصادی دریافت آینده یک سرمایه فکری براساس دیدگاه و روش منابع و ماهیت های بنگاه اقتصادی آینده یک سرمایه فکری براساس دیدگاه و روش منابع و ماهیت…

  • اثر تجارت خارجی بر رشد اقتصادی ایران

    اثر تجارت خارجی بر رشد اقتصادی ایران دریافت اثر تجارت خارجی بر رشد اقتصادی ایران دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 19 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 21 ازجمله عواملی که تأثیر به سزایی در رشد اقتصادی اکثر…

  • شیپ فایل بخشهای شهرستان سلسله

    شیپ فایل بخشهای شهرستان سلسله دریافت شیپ فایل بخشهای شهرستان سلسله دانلود نقشه بخشهای شهرستان سلسله (واقع در استان لرستان) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام هر بخشنام قسمت مرکزی هر بخشمساحت و محیط هر بخش…

  • مقاله آپوگوسیپولون، مشتق شده از گوسیپول، مس درون‌زاد در لنفوسیت‎های محیطی انسان را به حرکت درمی‌آورد که منجر به شکستگی DNA اکسیداتیو می‌شود

    مقاله آپوگوسیپولون، مشتق شده از گوسیپول، مس درون‌زاد در لنفوسیت‎های محیطی انسان را به حرکت درمی‌آورد که منجر به شکستگی DNA اکسیداتیو می‌شود دریافت مقاله آپوگوسیپولون، مشتق شده از گوسیپول، مس درون‌زاد در لنفوسیت‎های محیطی انسان را به حرکت درمی‌آورد…

  • دانلود پاورپوینت تاثیر عناصر سنگین بر تغذیه 37 اسلاید

    دانلود پاورپوینت تاثیر عناصر سنگین بر تغذیه 37 اسلاید دریافت دانلود پاورپوینت تاثیر عناصر سنگین بر تغذیه 37 اسلاید دسته: تغذیه بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 17 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37 دانلود تاثیر عناصر سنگین بر تغذیه…

  • آمار معاملات روزانه و محاسبه متغیرهای مالی شرکت داروسازی اکسیر در سال 89

    آمار معاملات روزانه و محاسبه متغیرهای مالی شرکت داروسازی اکسیر در سال 89 دریافت آمار معاملات روزانه و محاسبه متغیرهای مالی شرکت داروسازی اکسیر در سال 89 این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت داروسازی اکسیر در سال 89 بوده…

  • تحقیق حسابرسی و حسابداری مبتنی بر ریسک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

    تحقیق حسابرسی و حسابداری مبتنی بر ریسک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دریافت تحقیق حسابرسی و حسابداری مبتنی بر ریسک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این تحقیق در 26صفحه و کاملا مرتب و منظم و طبق فرمت دانشگاهی…

  • مقاله نگاهی به علم از دیدگاه قرآن و احادیث

    مقاله نگاهی به علم از دیدگاه قرآن و احادیث دریافت مقاله نگاهی به علم از دیدگاه قرآن و احادیث دسته: معارف اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 25 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 34 مقاله نگاهی به علم از…

  • دانلود تحقیق رندگی نامه و مکتب فارابی

    دانلود تحقیق رندگی نامه و مکتب فارابی دریافت دانلود تحقیق رندگی نامه و مکتب فارابی دسته: تاریخ و ادبیات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 31 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 فارابی فیلسوف بزرگ، اندیشمندی عمیقا دینی و اهل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل دسته: روانشناسی و علوم تربیتی…

  • تحقیق كارآفرینی تیرچه و بلوك

    تحقیق كارآفرینی تیرچه و بلوك دریافت تحقیق كارآفرینی تیرچه و بلوك تحقیق كارآفرینی تیرچه و بلوك در 29 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf) دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی بازدید ها 19 فرمت فایل doc حجم فایل 286 کیلو…

  • جکتهای بسیار زیبای هنر و معماری اسلامی در قالب اتوکد قابل ویرایش

    جکتهای بسیار زیبای هنر و معماری اسلامی در قالب اتوکد قابل ویرایش دریافت جکتهای بسیار زیبای هنر و معماری اسلامی در قالب اتوکد قابل ویرایش مهندسان و هنرمندان این فایل رو از دست ندهنداین فایل قابل ویرایش می باشد دسته…

  • سیاستهای تورم آور و تاثیر آن بر اقتصاد

    سیاستهای تورم آور و تاثیر آن بر اقتصاد دریافت سیاستهای تورم آور و تاثیر آن بر اقتصاد دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 53 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 78 این مقاله در سه فصل با فرمت word…