عوامل شناسایی استرس‌زا در شرکت ارتباطات کشور و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان

عوامل شناسایی استرس‌زا در شرکت ارتباطات کشور و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان

دریافت

عوامل شناسایی استرس‌زا در شرکت ارتباطات کشور و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان در دهه‌های اخیر موضوع عوامل مؤثر بر استرس و آثار آن بر منابع انسانی سازمان یکی از مباحث اصلی مدیریت رفتار سازمانی را به خود اختصاص داده اسـت با این تفسیر، هدف كلی تحقیق حاضر شناسایی عوامل استرس‌زا در شرکت ارتباطات ایران و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان شرکت ارتباطات ایران است
دسته بندی
مدیریت مالی
بازدید ها

90
فرمت فایل

docx
حجم فایل

934 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

105

64,900 تومان
عنوان عوامل شناسایی استرس‌زا در شرکت ارتباطات ایران و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان      چكیده   پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی است. روش پژوهش حاضر از نوع پیمایشی توصیفی است و ابزار گردآوری داده‌ها از نوع پرسشنامه و مصاحبه با خبرگان است. پرسشنامه‌های تحقیق شامل پرسشنامه­ی استاندارد پاترسون (1970) در راستای سنجش عملكرد كاركنان و پرسشنامه سنجش عوامل استرس‌زا در قالب سه عامل فردی، شغلی و سازمانی بصورت محقق ساخته می‌باشد.  به منظور تأیید روایی پرسشنامه‌های مزبور از شاخص KMO و آزمون بارتلت استفاده گردیده­ است که شاخص KMO بیشتر از (6/0) و سطح معناداری آزمون بارتلت کمتر از (05/0) بدست آمده كه نشان از تأیید روایی پرسشنامه‌های تحقیق دارد. برای برآورد پایایی پرسشنامه از روش آلفای كرونباخ استفاده شده كه مقدار آلفا برای هر یك از متغیرهای تحقیق بالای 70/0 بدست آمده كه نشانگر پایایی بالا برای ابزار اندازه‌گیری متغیرها می‌باشد. جامعة آماری این پژوهش، شامل كلیه­ی كاركنان شرکت ارتباطات ایران به تعداد 2440 نفر می‌باشد كه نمونه‌ای به حجم 332 نفر مطابق جدول مورگان انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل، فرضیه‌های تحقیق نشان داد كه عوامل فردی، شغلی و سازمانی بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات ایران تأثیر معنی‌داری دارد.   كلمات كلیدی: عوامل فردی، عوامل شغلی، عوامل سازمانی، عملكرد كاركنان، شرکت ارتباطات ایران فهرست مطالب   فصل اول كلیات تحقیق …………………………………………………………………………………….        1 1-1)  مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………          2 1-2)  بیان مساله ……………………………………………………………………………………………………………..          2  1-3)  اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………………………………        4  1-4)  اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………………………………         5  1-5)  چارچوب نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………         6  1-6)  مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………        6  1-7)  سؤالات و فرضیه­های تحقیق …………………………………………………………………………………….7  1-8)  تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها و واژه­های كلیدی …………………………………………………..     8  1-9)  قلمرو تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….         9  1-10)   كاربرد تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….         9 1-11)   ساختار تحقیق ………………………………………………………………………………………………………         10 فصل دوم كلیات تحقیق …………………………………………………………………………………….        11 2-1) مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………….          12 2-2) استرس یا فشار عصبی……………………………………………………………………………………………….13 2-3) نقش بهداشت روانی محیط كار در بهره­وری فردی و سازمانی …………………………………………     13 2-4) عوامل تشكیل دهنده بهداشت روانی محیط كار …………………………………………………………….      14 2-5) عوامل محیطی مؤثر بر استرس كاركنان ……………………………………………………………………….       17 2-6) عوامل فردی ایجاد كننده استرس ………………………………………………………………………………..18 2-7) عوامل شغلی ایجاد كننده استرس ……………………………………………………………………………….        19 2-8) عوامل سازمانی ایجاد كننده استرس …………………………………………………………………………….       23 2-9) عملكرد كاركنان ……………………………………………………………………………………………………….26 2-10)   مفهوم عملكرد سازمانی ………………………………………………………………………………………….         27 2-11)   ابعاد و مرزهای اثرگذاری عملكرد ……………………………………………………………………………        28 2-12)   اهداف عملكرد از نگاه سیستم­های استاندارد ………………………………………………………………      29 2-13)   الگوی سنجش عملكرد و مدیریت عملكرد ………………………………………………………………..       30 2-14)   اجرای برنامه­های بهبود عملكرد كاركنان پیش نیاز مدیریت عملكرد سازمان …………………….   33 2-15)   تقابل جهانی شدن، توسعه فنآوری اطلاعات و بهبود عملكرد ………………………………………..     34 2-16)   بهبود عملكرد كاركنان الزامی برای سازمان­های امروزی ………………………………………………      35 2-17)   نقش هدفگذاری در ارتقاء سطح عملكرد كاركنان ……………………………………………………….      37 2-18)   استقرار مدیریت عملكرد در راستای بهبود و ارتقاء عملكرد كاركنان ………………………………    38 2-19)   شاخص­ها و مؤلفه­های اندازه­گیری عملكرد ……………………………………………………………….       40 2-20)   محیط سازمان و بهبود عملكرد …………………………………………………………………………………       43 2-21)   چالش­ها و موانع بهبود عملكرد در سازمان …………………………………………………………………      44 2-22)   اصول و مبانی عملكرد كاركنان ……………………………………………………………………………….        47 2-23)   پیشینه تحقیق ………………………………………………………………………………………………………..         48 فصل سوم روش­شناسی تحقیق ……………………………………………………………………………        51 3-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………           52 3-2) روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………..         52 3-3) جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………….          53 3-4) حجم نمونه و روش نمونه­گیری …………………………………………………………………………………        53 3-5) روش جمع­آوری داده­ها ……………………………………………………………………………………………         53 3-6) ابزار جمع­آوری داده­ها ……………………………………………………………………………………………..         54 3-7) روائی و پایانی ابزار سنجش ………………………………………………………………………………………        54 3-8) روش تجزیه و تحلیل داده­ها ……………………………………………………………………………………..        57 فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده­های تحقیق …………………………………………………………         58 4-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………           59 4-2) ویژگی جمعیت­شناختی نمونه آماری …………………………………………………………………………..       59 4-3) توصیف كمی متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………………………..       60 4-4) بررسی نرمال بودن متغیرها ………………………………………………………………………………………..        64 4-5) تحلیل عاملی تأئیدی ………………………………………………………………………………………………..         65 4-6) آزمون فرض­ها ………………………………………………………………………………………………………..         71 فصل پنجم نتیجه­گیری و پیشنهادات …………………………………………………………………….         78 5-1) مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………           79 5-2) نتیجه­گیری ……………………………………………………………………………………………………………..          79 5-3) پیشنهادهای كاربردی در راستای نتایج تحقیق ………………………………………………………………       80 5-4) پیشنهادات برای محققان آتی ……………………………………………………………………………………..        82 5-5) محدویت­های تحقیق ………………………………………………………………………………………………..         82 پیوست ……………………………………………………………………………………………………………       83 منابع و مأخذ ……………………………………………………………………………………………………       87 منابع فارسی ……………………………………………………………………………………………………………………          88 منابع انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………………          90 فهرست جداول   جدول 3-1 آزمون KMO و وبارتلت برای سؤالات پرسشنامه های پژوهش ……………………………………………..54 جدول 3- 2 مدل تحلیلی متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………………….           56 جدول 3-3 مقدار پایایی متغیرهای ابزار اندازه‌گیری ……………………………………………………………………………..        57 جدول 4- 1 توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت…………………………………………………………………..       59 جدول 4- 2 توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات………………………………………………………..60 جدول 4- 3 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر عوامل فردی………………………………………………….60 جدول 4- 4 مقادیر شاخص توصیفی در خصوص متغیر عدم احساس كنترل………………………………………………    61 جدول 4- 5 مقادیر توصیفی در خصوص متغیر­ حمایت اجتماعی …………………………………………………………..       61 جدول 4- 6 مقادیر توصیفی در خصوص متغیر عوامل شغلی………………………………………………………………….       61 جدول 4- 7 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر گرانباری نقش………………………………………………      62 جدول 4- 8 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر كمباری نقش………………………………………………        62 جدول 4- 9 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر سازگاری نقش………………………………………………      62 جدول 4- 10 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر ابهام نقش………………………………………………          62 جدول 4- 11 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر عوامل سازمانی…………………………………………..     63 جدول 4- 12 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر حقوق و دستمزد…………………………………………     63 جدول 4- 13 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر امنیت شغلی ………………………………………………      63 جدول 4- 14 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر ثبات محل كار……………………………………………     64 جدول 4- 15 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر تكنولوژی…………………………………………………..     64 جدول 4- 16 مقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر عملكرد كاركنان………………………………………….    64 جدول 4- 17 نتایج آزمون كولموگروف اسمیرنوف متغیرهای پژوهش………………………………………………………      65 جدول 4- 26 شاخص­های برازش مدل ساختاری …………………………………………………………………………………         75 جدول 4- 27 نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری…………………………………………………………………………….         76 جدول 4- 28 نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری……………………………………………………………………………..        77         فهرست شكل ها   شكل 1- 1 مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………6 شكل 2- 1 الگوی اصلی مدیریت عملكرد………………………………………………………………………………………………       32 شكل 2- 2 الگوی فراگیر عملكرد سازمان…………………………………………………………………………………………….. 33 شكل 2- 3 مدل مفهومی………………………………………………………………………………………………………………………        50 شکل 4- 18 بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی پرسشنامه عوامل فردی، شغلی و سازمانی مؤثر بر استرس كاركنان…….. 66 شکل 4- 19 آماره معناداری تحلیل عاملی پرسشنامه عوامل فردی، شغلی و سازمانی مؤثر بر استرس كاركنان ……67 شکل 4- 20 بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی پرسشنامه عملكرد كاركنان……………………………………………………    68 شکل 4- 21 آماره معناداری تحلیل عاملی پرسشنامه عملكرد كاركنان…………………………………………………………    68 شکل 4- 22 بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی سایر عوامل مؤثر بر استرس كاركنان……………………………………..  69 شکل 4- 23 آماره معناداری تحلیل عاملی سایر عوامل مؤثر بر استرس كاركنان……………………………………………  70 شکل 4- 24 ضرایب تخمین استاندارد مدل ساختاری پژوهش……………………………………………………………………     73 شکل 4-25 اعداد معنی­داری مدل ساختاری پژوهش………………………………………………………………………………..      74     فصل اول كلیات تحقیق 1-1) مقدمه به مجموعه واکنش­ها و کنش­های پدیده‌ها، رفتار گفته می‌شود. شناخت و شناسائی این رفتارها امکان پیش‌بینی، کنترل و تغییر رفتار پدیده‌ها را میسر می‌سازد. در مقولة تجارت و بازار، مطالعه رفتار مشتری، رفتار کارکنان، رفتار سازمان، رفتار رقبا و سایر اجزا از اهمیت بسزائی برخوردار است که باید با روش­های علمی و تحقیقاتی به آن پرداخته شود. مطالعه رفتار کارکنان و واکنش­های فردی و یا گروهی آنان می‌تواند تحلیل‌های بسیار مفیدی را برای پیش‌بینی، کنترل و تغییر هنجارهای رسمی و غیر رسمی درباره شخصیت، ادراک، نگرش، یادگیری و آموزش افراد در اختیار مدیران قرار دهد تا امکان دستیابی به راهکارهای تقویت هنجارها و یا حذف ناهنجارها برای ایشان فراهم آید. سازمان نیز تحت تأثیر نیروهای محیطی، دارای واکنش­هایی می‌باشد که رفتار سازمانی نام دارد. مواردی چون فرهنگ سازی، جایگاه سازمانی و غیره از جمله رفتارهای سازمانی هستند که همواره در تحلیل­های کلان از یک مؤسسه و بنگاه اقتصادی، مورد توجه قرار می‌گیرند. برای بررسی و شناخت رفتارها، مطالعات و روش­های فراوانی وجود دارد که در چارچوب روش­های علمی و تخصصی انجام می‌شود. از این رو با توجه به اهمیت موضوع توصیه می‌شود. سازمان­ها، مؤسسات و بنگاه­های اقتصادی با مشاوره کارشناسان به بررسی رفتارهای فردی، گروهی و یا سازمانی خود اقدام نمایند. یكی از این مقوله‌های مهم، استرس می‌باشد. آدمی برای آنکه به طرز بهنجاری به کار و کوشش بپردازد بایستی کمی استرس احساس کند. بر انگیختگی هیجانی ملایم، آدم‌ها را در جریان کاری که به عهده دارند هشیار نگه می‌دارد. آدمی هنگام روبرو شدن به استرس با آن دسته از الگوهای رفتاری روی می‌آورد که پیش از آن برایش کارایی نداشته­اند (صفری و شوركایی، 1392: 15).  بنابراین این فصل از تحقیق مشتمل بر عناوین بیان مسأله (تشریح و تفسیر متغیرهای تحقیق و تبیین مسأله اصلی و اساسی که محقق با آن مواجه بود)، قلمرو (قلمرو زمانی تحقیق، قلمرو مکانی تحقیق و قلمرو موضوعی تحقیق)، اهمیت (تشریح و تفسیر چرایی تحقیق و ضرورتهای خاص انجام تحقیق) و اهداف پژوهش (اهداف اصلی و اساسی و اهداف کاربردی تحقیق) اختصاص یافته است. همچنین در این فصل فرضیه‌‌های تحقیق (فرضیه اصلی و فرضیه‌های فرعی) و تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای مستقل و وابستة تحقیق به تفصیل بیان می‌گردد. 1ـ 2) بیان مسأله سازمان­ها اصولاً به منظور نیل به اهدافی ایجاد گردیده‌اند كه میزان موفقیت در نیل به اهداف سازمانی در ارتباط مستقیم با نحوة عملکرد نیروی انسانی مشغول به کار در سازمان­ها است. از طرفی یكی از ویژگی­های بارز سازمان­های پیشرو اعم از دولتی یا خصوصی، عملكرد مناسب به منظور دستیابی به بینش و قضاوت صحیح نسبت به كارایی و اثربخشی برنامه‌ها، فرایندها و افراد آنهاست. با این وجود، سازمان­های متعالی در گردآوری و تحلیل اطلاعات مربوط به عملكرد متوقف نمی‌مانند، بلكه با استفاده از مدیریت عملكرد، بهسازی را هدایت كرده و استراتژی­ها را به طور موفقیت‌آمیزی به اقدام­هایی مشخص تبدیل و می‌كنند (الحكیم[1] و همكاران، 2014: 55). از طرفی حوزة رقابت سازمان­ها را مجبور می‌سازد که با نیاز به بهبود عملكرد سازمانی روبرو شوند و بهبود مستمر عملكرد سازمان­ها، نیروی عظیم هم‌افزایی[2] برای سازمان ایجاد می‌كند كه این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامة رشد و توسعه و ایجاد فرصت­های تعالی سازمانی شود (حبیبی، 1392: 4).  در این بین عملكرد سازمانی در یك عبارت ساده عبارت از مجموعه مكانیسم­های سازمانی است كه به عنوان چراغ راه و هدایتگر كلیة فعالیت­های سازمانی و مدیریتی مطرح بوده و رشد و توسعة پایدار سازمان­ها و پیامد‌ آن یعنی رشد اقتصاد ملی مرهون سنجش، اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل، مقایسه و انجام اقدامات لازم و ضــروری در ایــن زمینــه است (حكمت، 1392: 6). سازمانها تا زمانی كه برای بقا تلاش می‌كنند و خود را نیازمند حضور در عرصة ملی و جهانی می‌‌دانند، باید اصل بهبود عملكرد مستمر[3] را سرلوحة فعالیت خود قرار ‌دهند. این اصل حاصل نمی‌شود، مگر اینكه زمینة دستیابی به آن با بهبود مدیریت عملكرد امكان‌پذیر ‌شود. این بهبود را می‌توان با گرفتن بازخورد لازم از محیط درونی و پیرامونی و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصت­ها و تهدیدهای سازمان، مسئولیت‌پذیری و جلب دانش سازمانی با ایجاد و بكارگیری سیستم ارزیابی عملكرد با الگوی مناسب، این امكان را ایجاد خواهد كرد (غفاری، 1393: 11). از سویی استرس یکی از پدیده‌های رایج زندگی كاری و شخصی فرد است؛ جامعة امروز بشری که دستخوش تحولات سریعی در محیط پیرامونی، مسائل اقتصادی و اجتماعی و غیره شده؛ موجب گردیده مردم در معرض فشارهای روحی روانی زیادی قرار گیرند؛ به گونه‌ای که شواهد نشان می‌دهد 80 درصد مشکلات امروزی ساکنان جوامع بشری، ریشه در استرس دارد و پیش‌بینی می‌گردد در ده سال آینده نیمی از مرگ و میر‌ها نیز بر اثر همین فشارهای روحی ـ روانی و استرس‌های ناشی از آن خواهد بود (امتیاز و احمد[4]، 2015: 542). عمده تحقیقاتی که امروزه در مورد اثرات عوامل استرس‌زا بر سلامت بدنی، روانی و انگیزه کاری انجام شده بیانگر آن است که این عوامل به صورت مستقیم و غیرمستقیم سلامت افراد را در مخاطره قرار می‌دهد و خود به عنوان یکی از عوامل عمده به وجود آورنده بیماری‌های روانی و جسمانی محسوب می‌شود، چرا که این عوامل با فرسودن قوای جسمانی و روانی افراد، باعث کاهش عملکرد آنان می‌گردد (صفری و شوركایی، 1392: 16). سالیان زیادی است که مدیران و برنامه‌ریزان واحدهای صنعتی و سازمان­ها در جستجوی یافتن مکانسیم‌هایی در جهت کنترل عوامل فشارزای روانی و اجتماعی در جهت بهبود شاخص‌های بهداشت روانی در افراد هستند و خوشبختانه در حیطه درون سازمانی نیز شاهد اهمیت یافتن موضوع در نظر مدیران اجرایی می‌باشیم، چرا که آنان نیز برآنند تا با استفاده از علم و خدمات روانشناختی سعی در کنترل عوامل فشارزای روانی کارکنان نمایند و چنین استدلال می‌شود که استرس ‌دهنده‌ها و عواملی كه در کاهش عملکرد كاركنان و علاقه و انگیزه نیروهای انسانی سازمان مؤثر می‌باشد که در نهایت منجر به از بین رفتن منابع مادی و معنوی می‌گردد، شناسایی و در رفع و كنترل این عوامل اقدامات اساسی صورت گیرد (یادا[5] و همكاران، 2015: 2).     ) نتیجه‌گیری نتایج حاصل از تحلیل فرضیه‌های تحقیق در فصل چهارم نشان داد كه؛ فرضیه‌های اصلی: 1. عوامل فردی، شغلی و سازمانی بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. فرضیه‌های فرعی: گرانباری نقش بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. حمایت اجتماعی بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد حقوق و دستمزد مناسب بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. امنیت شغلی بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. كمباری نقش بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. تكنولوژی بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. عدم احساس كنترل بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. سازگاری نقش بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. عدم ابهام نقش بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. ثبات محل كار بر عملكرد كاركنان شرکت ارتباطات زیرساخت تأثیر معنی‌داری دارد. از سویی با مراجعه به پیشینة تحقیقات انجام یافته در خصوص متغیرهای تحقیق این نكته نمایان می‌شود كه نتایج تحقیق حاضر مشابه و همسو با نتایج تحقیق اربابی‌سرجو و همكاران (2013)، علی و همكاران (2014)، امتیاز و احمد (2015) و شهید و همكاران ‌(2015) می‌باشد كه نشان دادند مجموعه عوامل استرس‌زای مثبت در سه گروه عوامل فردی (عدم احساس كنترل و حمایت اجتماعی)، عوامل شغلی (گرانباری نقش، كمباری نقش، سازگاری نقش و عدم ابهام نقش) و عوامل سازمانی (حقوق و دستمزد مناسب، امنیت شغلی، ثبات محل كار و تكنولوژی) قرار دارند و بر عملكرد كاركنان اثرگذار هستند. [1] AL-Hakim [2] Synergy [3] Performance Continous Improvement [4] Imtiaz and Ahmad [5] Yada عوامل فردیعوامل شغلیعوامل سازمانیعملكرد كاركنانشرکت ارتباطات ایرانمقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر عوامل فردیمقادیر توصیفی در خصوص متغیر­ حمایت اجتماعیمقادیر شاخص‌های توصیفی در خصوص متغیر حقوق و دستمزد

  • تحقیق واریس، علل و درمان آن

    تحقیق واریس، علل و درمان آن دریافت تحقیق واریس، علل و درمان آن دسته: پزشکی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 141 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 35 انقباضات عضلانی در پاهای شما، مانند پمپ عمل می کنند و در…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفاهیم تن انگاره

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفاهیم تن انگاره دریافت مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفاهیم تن انگاره مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفاهیم تن انگاره دسته بندی مدیریت بازدید ها 150 فرمت فایل doc حجم فایل 46 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 32…

  • آرون تی بك بدون غلط گیری

    آرون تی بك بدون غلط گیری دریافت آرون تی بك بدون غلط گیری دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 43 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 آرون تمكین بك ( 1921) در پرووینس، رد آیلند به دنیا…

  • پاورپوینت زمین شناسی مهندسی نقشه های توپوگرافی و زمین شناسی در 95 اسلاید کاملا قابل ویرایش

    پاورپوینت زمین شناسی مهندسی نقشه های توپوگرافی و زمین شناسی در 95 اسلاید کاملا قابل ویرایش دریافت پاورپوینت زمین شناسی مهندسی نقشه های توپوگرافی و زمین شناسی در 95 اسلاید کاملا قابل ویرایش دسته: عمران بازدید: 2 بارفرمت فایل: pptx…

  • داستان طنز گزک

    داستان طنز گزک دریافت داستان طنز گزک کتاب داستان طنز گزک اثر بهرام صنایعی دسته بندی زبان و ادبيات فارسي بازدید ها 140 فرمت فایل rar حجم فایل 939 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 37 18,700 تومان   این فایل…

  • جزوه نقشه برداری

    جزوه نقشه برداری دریافت جزوه نقشه برداری جزوه نقشه برداری دسته بندی عمران و نقشه کشی بازدید ها 162 فرمت فایل zip حجم فایل 714 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 92 14,300 تومان جزوه نقشه برداری نقشه برداری عبارتست از…

  • تست انتقال قدرت

    تست انتقال قدرت دریافت تست انتقال قدرت دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 46 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 3 نمونه سوال تستی انتقال قدرت (تعمیر اتومبیل سواری درجه2) قیمت فایل فقط 7,700 تومان این محصول…

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تالیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت

    پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تالیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت دریافت پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تالیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت دسته: مدیریت بازدید:…

  • گزارش کارآموزی در مورد تابلوهای برق

    گزارش کارآموزی در مورد تابلوهای برق دریافت گزارش کارآموزی در مورد تابلوهای برق دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 775 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 92 گزارش کارآموزی جامع و کامل در مورد تابلوهای برق برای دانشجویان رشته…

  • پاورپوینت سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی

    پاورپوینت سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی دریافت پاورپوینت سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 467 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 28 دانلود پاورپوینت با موضوع سرمایه گذاری و بازارهای…

  • دانلود پرسشنامه ارزشها

    دانلود پرسشنامه ارزشها دریافت دانلود پرسشنامه ارزشها دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 97 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 9 عنوان دانلود پرسشنامه ارزشها فرمت PDF تعداد صفحات 9 صفحه در این پرسشنامه 12 زوج عبارت عرضه شده…

  • طرح برچسب بومادران (لیبل برچسب عرق گیاهی بومادران)

    طرح برچسب بومادران (لیبل برچسب عرق گیاهی بومادران) دریافت طرح برچسب بومادران (لیبل برچسب عرق گیاهی بومادران) دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 5966 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 لیبل بومادران عرق…

  • پرسشنامه شخصیت آیزنک 48سوالی

    پرسشنامه شخصیت آیزنک 48سوالی دریافت پرسشنامه شخصیت آیزنک 48سوالی پرسشنامه شخصیت آیزنک 22 سوالی دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 89 فرمت فایل docx حجم فایل 10 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 3 8,250 تومان پرسشنامه شخصیت آیزنک 48سوالی مشخصات…

  • مقاله بررسی نقش پاداش در وفاداری سازمانی

    مقاله بررسی نقش پاداش در وفاداری سازمانی دریافت مقاله بررسی نقش پاداش در وفاداری سازمانی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 117 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 مقاله بررسی نقش پاداش در وفاداری سازمانی تحقیق درباره…

  • پاورپوینت فصل پنجم حسابداری مدیریت تالیف دکتر شباهنگ

    پاورپوینت فصل پنجم حسابداری مدیریت تالیف دکتر شباهنگ دریافت پاورپوینت فصل پنجم حسابداری مدیریت تالیف دکتر شباهنگ دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 9477 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 55 دانلود پاورپوینت فصل پنجم حسابداری مدیریت تالیف دکتر…

  • فایل اتوکد پلان معماری طبقه همکف منزل مسکونی 3 طبقه با اندازه گذاری کامل قابل ویرایش

    فایل اتوکد پلان معماری طبقه همکف منزل مسکونی 3 طبقه با اندازه گذاری کامل قابل ویرایش دریافت فایل اتوکد پلان معماری طبقه همکف منزل مسکونی 3 طبقه با اندازه گذاری کامل قابل ویرایش نام فایل پلان معماری فرمت dwg (اتوکد…

  • اتوماسیون گلخانه

    اتوماسیون گلخانه دریافت اتوماسیون گلخانه دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 891 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 19 سیستم خنک کننده ی فن و پداین سیستم مانند کولرهای آبی هوای گلخانه را خنک می کند اگر…

  • گزارش كاراموزی شهرداری ابهر

    گزارش كاراموزی شهرداری ابهر دریافت گزارش كاراموزی شهرداری ابهر دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 1699 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 89 گزارش كاراموزی شهــرداری ابهر در 89 صفحه ورد قابل ویرایش قیمت فایل فقط 7,700 تومان…

  • نقش خانواده در آموزش علوم

    نقش خانواده در آموزش علوم دریافت نقش خانواده در آموزش علوم دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 58 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 دانش، شیوه‌ای برای شناخت جهان و زاویه و الگویی از تفكر است كه…

  • دانلود تحقیق درباره جنگل

    دانلود تحقیق درباره جنگل دریافت دانلود تحقیق درباره جنگل دسته: جغرافیا بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 12 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 14 جنگل به مجموعه درختانی اطلاق می‌شود که قطعه‌ای از زمین را اشغال کرده باشد و دانشمندان…

  • شایع ترین اختلالات کنشی جنسی و برخی رهنمودهای درمانی

    شایع ترین اختلالات کنشی جنسی و برخی رهنمودهای درمانی دریافت شایع ترین اختلالات کنشی جنسی و برخی رهنمودهای درمانی شایع ترین اختلالات کنشی جنسی و برخی رهنمودهای درمانی دارای 101صفحه با فرمت پی دی اف تهیه شده است دسته بندی…

  • تحقیق کارآفرینی شركت آچاچی

    تحقیق کارآفرینی شركت آچاچی دریافت تحقیق کارآفرینی شركت آچاچی تحقیق کارآفرینی شركت آچاچی در 53 صفحه ورد قابل ویرایش دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی بازدید ها 16 فرمت فایل doc حجم فایل 98 کیلو بایت تعداد صفحات فایل…

  • تاثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام – حسابداری

    تاثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام – حسابداری دریافت تاثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام – حسابداری تاثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام – حسابداری دسته بندی حسابداری بازدید ها 216 فرمت فایل zip حجم فایل 35 کیلو بایت تعداد…

  • مقاله ترجمه شده ارزیابی خطر زلزله برای لوله های نفت و گازقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

    مقاله ترجمه شده ارزیابی خطر زلزله برای لوله های نفت و گازقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی دریافت مقاله ترجمه شده ارزیابی خطر زلزله برای لوله های نفت و گازقابل ویرایش با فرمت doc به همراه…

  • دانلود تحقیق طبقه بندی ماشینهای بافندگی

    دانلود تحقیق طبقه بندی ماشینهای بافندگی دریافت دانلود تحقیق طبقه بندی ماشینهای بافندگی دسته: نساجی بازدید: 3 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 14 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 20 ماشینهای بافندگی رابراساس سیستم پودگذاری به صورت كرد قیمت فایل فقط 14,300…

  • دانلود ضایعات خاك 28 ص

    دانلود ضایعات خاك 28 ص دریافت دانلود ضایعات خاك 28 ص دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 27 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 دانلود ضایعات خاك 28 ص تحقیق ضایعات خاك 28 ص مقاله ضایعات خاك 28…

  • پاورپوینت زمینه های عینی و شیوه های عملی برای پشتیبانی از برنامه های راهبردی دانشگاهها

    پاورپوینت زمینه های عینی و شیوه های عملی برای پشتیبانی از برنامه های راهبردی دانشگاهها دریافت پاورپوینت زمینه های عینی و شیوه های عملی برای پشتیبانی از برنامه های راهبردی دانشگاهها دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل:…

  • پاورپوینت سیستم های رایانه ای : بکارگیری رایانه ها توسط سازمان ها و کاربران نهایی

    پاورپوینت سیستم های رایانه ای : بکارگیری رایانه ها توسط سازمان ها و کاربران نهایی دریافت پاورپوینت سیستم های رایانه ای : بکارگیری رایانه ها توسط سازمان ها و کاربران نهایی دانلود پاورپوینت سیستم های رایانه ای بکارگیری رایانه ها…

  • با اینستاگرام میلیونر شوید

    با اینستاگرام میلیونر شوید دریافت با اینستاگرام میلیونر شوید شراکت های چندنفره، مغازه های چندبر، اجاره های میلیونی، بازگشت سرمایه، خرج های نفسگیر و را دور بریزید این روزها کسب و کار در اینستاگرام رقم می خورد دسته بندی طرح…

  • جزوه زبان تخصصی هنر رشته هنر

    جزوه زبان تخصصی هنر رشته هنر دریافت جزوه زبان تخصصی هنر رشته هنر یکی از بزرگترین رازهای دنیا که دانشمندان مدتهاست هیچ توضیحی قانع کنندهای بـرای آن نیافتـه انـد، مثلـث برمـودا است که گاهی گورستان اقیانوس اطلس نامیده میشود جزوات…

  • پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود

    پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود دریافت پاورپوینت مدل سازی بافت نرم جهت بررسی چگونگی ایجاد زخم بستر با استفاده از روش المان محدود دسته: پزشکی بازدید: 1 بارفرمت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 1733 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 71 مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند…

  • آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت ایرانیت در سال 84

    آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت ایرانیت در سال 84 دریافت آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت ایرانیت در سال 84 این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت ایرانیت در سال 84 بوده و شامل بخشهای نوسان، نسبت قیمت به…

  • پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیک و عملکرد شرکت فناوری اطلاعات

    پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیک و عملکرد شرکت فناوری اطلاعات دریافت پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیک و عملکرد شرکت فناوری اطلاعات پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیک و عملکرد شرکت فناوری اطلاعات دسته بندی فناوری اطلاعات بازدید ها…

  • پاورپوینت آشنایی با انواع پنیر

    پاورپوینت آشنایی با انواع پنیر دریافت پاورپوینت آشنایی با انواع پنیر دسته: صنایع غذایی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 193 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 ساختن پنیر به صورت صنعتى در آغاز قرن بیستم شروع شد و آن…