برسی معرفی انواع کمک فنرها و لرزه گیرها

برسی معرفی انواع کمک فنرها و لرزه گیرها

دریافت

برسی معرفی انواع کمک فنرها و لرزه گیرها دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 5117 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 78 لرزش‌های پی‌درپی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان می‌شود در پی آن كارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو كاهش یافته و سلامتی انسان به خطر می‌افتد بنابراین مدل‌سازی مود سواری خودرو و به سازی پاسخ لرزشی آن با بهره‌ از میراینده‌های ارتعاشی از دیدگاه‌های مهم در طراحی خودرو بوده، كه آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش كنترل خودرو را قیمت فایل فقط 22,000 تومان فصل اول: معرفی انواع كمك  فنرها و لرزه گیرها سیستم تعلیق لرزش‌های پی‌درپی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان می‌شود. در پی آن كارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو كاهش یافته و سلامتی انسان به خطر می‌افتد. بنابراین مدل‌سازی مود سواری خودرو و به سازی پاسخ لرزشی آن با بهره‌ از میراینده‌های ارتعاشی از دیدگاه‌های مهم در طراحی خودرو بوده، كه آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش كنترل خودرو را به دنبال دارد. خاصیت میرایش ارتعاشات و لرزش‌ها و رفع بعضی از اغتشاشات حركت در خودرو و حفظ بعضی ویژگی‌های مناسب جهت ایمنی،‌ از ویژگی‌های مناسب مكانیكی است كه انجام آن با یك وسیله مكانیكی امكان‌پذیر است . مجموعه مشخصی كه فراهم‌گر هدف بالا است، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بر دارد. نقش سیستم تعلیق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستای Z , Y , X) و فراهم كردن حركات خطی و زاویه‌ای مناسب آن است . نیز چرخ‌ها را به صورت تكیه‌گاهی امن در زیر خودرو نگاه می‌دارد به گونه‌ای كه چرخ‌ها توان مهارسازی نیروهای اعمالی به خودرو (گرانش، گریز از مركز، نیروهای رانشی و ترمزی و …) را داشته باشند. ویژگی‌های سختی و میرایی تعلیق بایستی چنان برگزیده شوند كه پایداری و آسایش خودرو تامین گردد. برای پی بردن به جایگاه سیستم تعلیق، خودرو را در سه حالت زیر در نظر می‌گیریم : بی‌تعلیق : بدون سیستم تعلیق، تایر و بدنه معلق می‌باشند. در نتیجه هر ناهمواری در سطح جاده ، به سرنشینان خودرو منتقل خواهد شد. با تعلیق و بی‌لرزه‌گیر : در این حالت تایر به زمین چسبیده ولی بدنه معلق می‌باشد. در نتیجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پایین نوسان می‌كند. با تعلیق و لرزه‌گیر : در این حالت تایر و بدنه به زمین چسبیده است و لرزه‌گیر، نوسانات فنر را دفع می‌نماید چرخ‌‌ها به راحتی به بالا و پایین حركت كرده و پایداری، اطمینان و راحتی خودرو را در پی خواهد داشت. شكل 1 ـ مقایسه خودرو بدون تعلیق، با تعلیق بدون لرزه‌گیر و با تعلیق كامل زیر بخش‌های عمده سیستم تعلیق شامل تایر،‌ فنر و لرزه‌گیر می‌باشد كه وظیفه آنها برقراری تماس بین چرخ و زمین، ایمنی و راحتی سرنشینان می‌باشد. نیز برای كاهش و در صورت امكان حذف سر و صدا و ارتعاشات، موادی چون لاستیك، چرم، اسفنج،‌ فنرهای متفاوت (مارپیچی، شمشی و میله‌های پیچشی) و ضربه‌گیرهای مختلف (اصطكاكی، هیدرولیكی و گازی) به كار می‌رود. زیربخش‌های سیستم تعلیق فنر فنر عنصری انرژی دهنده و گیرنده می‌باشد كه بر اثر تغییر شكل كشسان انرژی پتانسیل آن تغییر می‌كند. در یك سیستم مكانیكی سختی نمایانگر ویژگی‌های فنریت آن است. در تعیین ویژگی‌های فنریت سیستم‌های مكانیكی باید انعطاف‌پذیری قطعات را نیز لحاظ كرد. محاسبه سختی مؤثر یك مجموعه به سادگی و با بهره از قانون برآیند فنرها امكان‌پذیر است. اگر دو عضو به صورت سری قرار گرفته باشند، آنگاه فنر معادل به قرار زیر است : (1-1)                         اگر دو عضو به صورت موازی قرار گرفته باشند، آنگاه فنر معادل به قرار زیر است: (1-2)                         شكل 2 ـ روش‌های مختلف سرهم‌بندی فنر : روش موازی، روش سری و روش پیچشی ویژگی‌های مكانیكی فنر فنرها بر پایه رفتار و ویژگی‌های نیرویی به دو دسته خطی و ناخطی تقسیم می‌شوند. در بیشتر فنرها، نیروهای فنر تابعی از تغییر شكل آن به قرار زیر است : (1-3)                     از آنجا كه چرخش این میدان صفر است، بنابراین یك میدان نیروی پایستار است. تابع پتانسیل (انرژی پتانسیل) این میدان پایستار به قرار زیر است : (1-4)                 (1-5)             دسته‌بندی فنرها فنرها گونه‌های مختلفی دارند، كه انواع پركاربرد آن در صنعت به قرار زیر است : فنر مارپیچ فنر مارپیچ مفتولی فولادی است كه به صورت حلقه‌ای پیچانده شده است (شكل   ). فنر مارپیچ برای مقاومت در برابر بارهای كششی، فشاری یا پیچشی ساخته می‌شود. سختی یك فنر مارپیچ به قرار زیر است : (1-6)             d : قطر مفتول فنر N : تعداد حلقه‌های فنر R : شعاع میانگین فنر G : مدول برشی شكل 3 ـ ساختار فنر مارپیچ شكل 4 ـ گونه‌های مختلف انتهای فنر مارپیچ فنر مارپیچ نرم‌تر از فنر تخت است، یعنی دارای سختی كمتری می‌باشد. این گونه فنرها كاربرد فراوانی در سیستم‌های تعلیق خودرو دارا می‌باشند. فنرهای مارپیچ به كار رفته در سیستم تعلیق بیشتر به صورت عمودی نصب می‌شوند و بنابراین به فضایی مناسب نیاز دارند. اصطكاك در این گونه فنرها ناچیز و تنها در محل تماس فنر با بدنه مطرح است. تنش اصلی ایجاد شده در این گونه فنرها تنش برشی است، اگر چه كمی‌هم در اثر خمش دچار تنش می‌گردند. فنرهای مارپیچ بهترین خاصیت را برای جذب انرژی ناشی از حركات ارتعاشی خودرو دارا می‌باشند و از این نظر بهترین كارایی را دارند. فنرهای مارپیچ اجازه انحرافهای بزرگتری را نسبت به فنرهای تخت می‌دهند و بنابراین آسایش و نرمی‌بیشتری را نسبت به فنرهای تخت برای سرنشین خودرو فراهم می‌آورند. امروزه در سیستم تعلیق جلو و پشت سواری‌ها فنر مارپیچ بكار می‌رود و دیگر از فنرهای تخت استفاده نمی‌شود. شكل 5 ـ گونه‌های مختلف اتصال و قرارگیری فنر مارپیچ فنرهای پیچشی در فنرهای پیچشی تغییر شكل زاویه‌ای سبب ایجاد گشتاور پیچشی است. رابطه نیرو و جابجایی در فنرهای پیچشی به قرار زیر است : (1-7)                 میله پیچشی میله پیچشی محوری فولادی است كه در برابر گشتاور پیچشی قرار گرفته و تغییر شكل آن زاویه‌ای است. شكل 6 ـ نمای هندسی فنر پیچشی میله پیچشی بیشتر در سیستم‌های تعلیق جداگانه به كار می‌روند، كه از یك سو به شاسی متصل بوده و از سوی دیگر توسط یك بازو به چرخ متصل می‌شود و این بازو رابطی است میان لرزش‌های خطی چرخ و لرزش‌های زاویه‌ای میله پیچشی . سختی این گونه فنرها از دو بخش زیر شكل یافته است : سختی پیچشی میله Kφ سختی خمشی بازو Kb این دو بخش به صورت سری قرار گرفته‌اند و بنابراین سختی كل به قرار زیر است : (1-8)                     میله پایدارنده یكی از زیربخش‌های مهم سیستم تعلیق میله‌های پایدارنده است، كه برای افزایش پایداری به كار می‌رود. نمونه‌ای از میله‌های پایدارنده، میله‌ای است كه میل موج گیر (میله پادغلت) نامیده می‌شود. میل موج گیر میله‌ای فلزی است كه به دو بازوی كنترلی چرخ‌های درونی و بیرونی متصل می‌شود. هنگام افت و خیز یكی از چرخ‌ها، میل موج‌گیر حركت را به چرخ دیگر انتقال می‌دهد. میل موج گیر یك تراز بالا در هنگام رانندگی ایجاد می‌كند و سبب كاهش حركات لرزشی در هنگام چرخش خودرو است . با توجه به پارامترهای طراحی میل موج‌گیر می‌توان تا 15 درصد در برابر حركت غلتشی خودرو در هنگام چرخش ایستادگی كرد. میله پادغلت در واقع نوعی فنر پیچشی است با این تفاوت كه در سیستم‌های یكپارچه نصب شده و تنها در برابر غلتش نسبی محور و شاسی واكنش نشان می‌دهد. كاربرد میله‌های پادغلت در سیستم تعلیق هنگامی‌كه بدنه می‌غلتد و یا یكی از چرخ‌ها روی دست‌انداز یا درون چاله قرار می‌گیرد، میله پادغلت سبب افزایش سختی فنریت تعلیق است، یعنی فنریت آن را كاهش می‌دهد. هنگامی‌كه خودرو در راستای مستقیم حركت می‌كند، میله پادغلت، سبب نرمی‌فنریت تعلیق شده و بنابراین خوش سواری خودرو را بهبود می‌بخشد. میله پادغلت یك میله پیچشی می‌باشد كه به چند بخش تقسیم شده است و به صورت كناری و با یاتاقان و بوش‌های لاستیكی به بدنه لولا می‌شود و همینطور از دو طرف به بازوهای لنگیده متصل شده است. كاركرد میله پادغلت اگر افت و خیز چرخ‌ها برابر باشد، آنگاه بازوهای لنگیده همسو بوده و بنابراین میله پادغلت نقشی در سختی غلتشی محور نخواهد داشت. اگر افت و خیز چرخ‌ها برابر نباشد ، به طور نمونه چرخ راست روی برآمدگی قرار گرفته و بالا رود، در این حالت بازوی كنترل سمت راست بالا رفته و سبب گردش بازوی لنگیده چسبیده به آن سوی راست می‌شود. اما بازوی لنگیده سمت چپ تغییر نكرده و بنابراین تفاوت زاویه گردش بازوهای لنگیده سبب ایجاد گشتاور در میله پادغلت می‌شود و بنابراین نیرویی رو به بالا در سمت چپ بدنه ازطریق یاتاق‌های بوش های لاستیكی اعمال می‌شود و بنابراین سمت چپ بدنه به بالا می‌رود. بنابراین سمت راست چرخ‌ها بالا رفته و بنابراین بدنه بالا می‌رود و در سمت چپ كشش میله پادغلت سبب بالا رفتن بدنه می‌شود. بنابراین بدنه بدون غلتش در موقعیت بالاتری قرار می‌گیرد. بنابراین وظیفه میله پادغلت جلوگیری از غلتش و كجی بدنه با تغییر ارتفاع آن است. فنر تخت فنر تحت در هر دو سیستم تعلیق جلو و پشت به كار می‌رود. این فنرها به صورت كناری نیز به كار می‌روند و با این طرح وسط فنر به اسكلت متصل شده و هر یك از دو انتهای آن یك چرخ را نگهداری می‌كند. طرز عمل این فنرها مانند تمام فنرهای تخت است موقعی كه چرخ با یك برآمدگی برخورد می‌كند فنر به بالا خم می‌شود ضربه را مستهلك می‌نماید و برعكس هنگامی‌كه چرخ در یك گودی می‌افتد به طرف پایین خم می‌شود بدین ترتیب فنر تخت در وسایل نقلیه مانند فنر مارپیچی عمل می‌كند فنرها معمولا به طور مكانیكی با وسائلی از قبیل بالشتك و بوش لاستیكی از بدنه عایق‌بندی شده‌اند این عمل از انتقال لرزشها به اسكلت و بدنه جلوگیری می‌كند. در حالت معمول این فنرها بصورت چند لایه می‌باشند كه بزرگترین فنر را شاه‌فنر می‌گویند و لایه‌های دیگر فنر نسبت به شاه فنر كوچكتر می‌باشند و به كمك میله‌ای در وسط به یكدیگر متصل شده‌اند و به وسیله گیره‌های مخصوصی از لغزیدن آنها در جهات مختلف جلوگیری می‌شود. در فنرهای شمشی شاه فنر به كمك میله یا بوش در یك طرف به قاب وصل می‌شود و از طرف دیگر به كمك میله U شكل كه گوشواره نامیده می‌شود به رام خودرو متصل می‌گردد. این گوشواره تغییر طول فنر را در اثر نوسان آن فراهم می‌سازد. همچنین بوش به كار رفته در این فنرها برنجی می‌باشد كه به كمك گریس از سایش آن جلوگیری می‌شود. البته در خودروهای سبك از لاستیك هم استفاده می‌شود. شكل 7 ـ ساختار فنر تخت لایه‌های دیگر فنر تخت نسبت به شاه‌فنر انحنای بیشتری دارند و برای بستن آنها پیش‌بار (فشار اولیه) به كار می‌رود. این فشار اولیه سبب میرایش ضربات و لرزش‌های فنر می‌گردد. این ویژگی یكی از برتری‌های فنر تخت است. شكل 8 ـ روشهای گوناگون اتصال فنر تخت برای سهولت نگهداری فنرها آنها را در تكیه گاههای لاستیكی مفصل می‌كنند. این مفصل‌ها معمولا از دو بوش تشكیل شده‌اند كه میان آنها لاستیك ریخته شده است. لاستیك به بوش درونی توان گردش و خاصیت لرزه گیری را می‌دهد. برای سادگی لغزش لایه‌های فنر روی یكدیگر و نیز افزایش ویژگی‌ لرزه‌گیری آنها میان لایه‌ها قشری از روغن گرانیتی قرار می‌دهند، نیز این غشا از زنگ زدگی فنر جلوگیری می‌نماید. می‌توان بجای روغن از ورقه‌های مخصوص پلاستیكی استفاده كرد. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به فنر،‌آن را در پوششی از لاستیك قرار می‌دهند. شكل زیر یك فنر تخت و قطعات متصل به آن را نشان می‌دهد. شكل 9 ـ شعاع مؤثر فنر تخت فنرهای تخت به صورت طولی در قسمت جلو توسط پیش و بوش و برنجی و لاستیكی به شاسی متصل می‌شود و در اتصال ناحیه عقب از یك محور گردان (گوشواره‌ فنری) استفاده می‌گردد. با قرار دادن شیكل در سیستم تعلیق پشت می‌توان كم فرمانی خودرو را افزایش داد. شكل 10 ـ ابعاد فنر تخت دلایل كاربرد اتصال گوشواره‌ای به قرار زیر است : فنر آزادی حركت در تمام جهات را داشته باشد. لاستیك گوشواره موجب جذب ارتعاشات و جلوگیری از منتقل شدن آن به بدنه می‌شود. در بعضی از طراحی‌ها در اتصال ناحیه پشت برای فنر تخت بجای گوشواره از یك بلوك شیاردار استفاده می‌شود كه خود بلوك به بدنه ثابت شده و فنر تخت در داخل شیار حركت می‌كند در نتیجه طول مؤثر فنر تغییر می‌كند. كاستی‌های فنر تخت به قرار زیر است : اصطكاك خشك میان لایه‌های آن كه سبب كاهش خوش‌سواری است. كاهش پایداری كناری به ویژه هنگامی‌كه طول فنر را برای افزایش نرمی‌فنریت آنها افزوده‌اند. شكل 11 ـ تغییر شكل فنر تخت (Wind Up) در برابر گشتاور محور چند لایه سازی فنر تخت در طراحی فنر تخت چون هدف تحمل تنش برشی بیشتر می‌باشد پس ممكن است مطرح شود كه جنس تیغه‌ها را نرم بگیریم تا تحمل تنش برشی بیشتری را داشته باشد. ولی می‌دانیم وقتی جنس فنر نرم باشد تحمل بار را ندارد و زیر بار خم می‌شود. پس بایستی جنس فنر سخت باشد در نتیجه برای افزایش تحمل تنش برشی، بایستی قطعات فنر را به صورت لایه لایه تهیه كرد. هر چه تعداد تیغه‌ها بیشتر باشد تحمل تنش برشی بیشتری را دارد. در شكل زیر این مطلب به طور وضوح نشان داده شده است. شكل 12 ـ تاثیر چندلایه سازی فنر تخت برشكست آن البته علت دیگر چندلایه سازی این است كه تنش  در میان تیر بیشینه بوده و در دو سر تیر كمترین مقدار خود را دارا است، كه رابطه زیر این مطلب را می‌نمایاند : (1-9)                 پس برای برطرف نمودن این نقیصه و همچنین برای اینكه بتوانیم تنش تقریباً یكنواختی در طول تیر داشته باشیم تیر را با سطح مقطع نایكنواخت می‌سازند. شكل 13 ـ نمودار گشتاور و تنش خمشی در فنر تخت ساده و فنر تخت لوزی گون اصطكاك خشك موضوع مهمی‌كه در ارتباط با فنرهای تسمه‌ای مطرح می‌شود اصطكاك بین لایه‌ای است. در اثر اعمال بار و تغییر شكل فنر، لایه‌های آن بر روی یكدیگر می‌لغزند و این لغزش تولید اصطكاك می‌كند. راستای نیروی اصطكاك بر خلاف جهت حركت آن است و مقدار نیروی اصطكاك متناسب با نیروی فنر است. به همین جهت برخلاف اصطكاك ثابت كولمبی كه در آن نیروی اصطكاك همیشه ثابت می‌ماند در اینگونه فنرها نیروی اصطكاك از صفر تا یك مقدار ماكزیمم در نوسان است. فنرهای پیچشی و مارپیچ تقریباً فاقد اصطكاك می‌باشند و به همین دلیل مزیت عمده‌ای نسبت به فنرهای تسمه‌ای دارند، در نتیجه تمایل به استفاده از فنرهای پیچشی و مارپیچ افزایش یافته است. دلیل دیگری كه استفاده از فنر پیچشی و مارپیچ را افزون كرده، وزن بیشتر فنرهای تسمه‌ای می‌باشد. دسته‌بندی فنرهای تخت فنرهای تخت كه به بازار عرضه می‌شوند دو نوع می‌باشد : ذوزنقه‌ای در اینگونه فنر پهنای لایه‌ها در تمام طول آن یكسان است، كه از نظر ساخت ارزان بوده ولی مواد بیشتری مصرف می‌شود. شكل 14 ـ فنر تخت ذوزنقه‌ای سهمی در اینگونه فنر پهنای لایه‌ها در وسط بیشتر از دو طرف هر لایه است، كه از نظر ساخت گران بوده ولی مواد كمتری مصرف می‌شود. بنابراین وزن كمتری دارد و جای كمتری را اشغال می‌كند. این گونه فنرها به شكلهای مختلفی در خودرو استفاده می‌شوند كه در شكل 14 نشان داده شده است. دو لایه مرحله‌ای در بسیاری از خودروهای سنگین كه وزن آنها در حالت بدون بار و با وجود بار تفاوت زیادی دارد، از فنر تخت دو لایه مرحله‌ای (دو ردیفه) استفاده می‌شود. در این فنرها فنرهای پایین به فنر اصلی و فنرهای بالایی به فنرهای كمكی معروفند. این فنر كمكی تنها هنگامی‌وارد عمل می‌شود كه بار سنگینی روی وسیله نقلیه قرار گرفته و یا اینكه چرخ با دست انداز بزرگی در جاده برخورد نماید. هنگامی‌كه فنر اصلی تا آخرین حد خود بسته شود، فنر كمكی را به سمت بالا حركت داده و دو انتهای فنر كمكی به دو زائده تكیه گاه كه روی شاسی قرار گرفته است، برخورد می‌كند. در این حالت فنر كمكی نیز خم شده و سختی آن به سختی فنر اصلی افزوده می‌گردد. (شكل 15) شكل 15 ـ گونه‌های فنر تخت سهموی شكل 16 ـ فنر تخت دو مرحله‌ای فنر لاستیكی فنرهای لاستیكی كاربردهای فراوانی در خودرو دارند. لاستیك جسمی‌سخت شونده است، ینی با افزایش تنش درونی آن، ایستادگی آن در برابر تغییر شكل افزایش می‌یابد. لاستیك در برابر برانگیختگی های پربسامد كم دامنه، جاذب انرژی خوبی است و بنابراین به عنوان جداساز لرزه كاربردهای فراوانی دارد. پیش بینی ضریب سختی فنرهای لاستیكی برخلاف فنرهای مارپیچی به سادگی امكان‌پذیر نمی‌باشد زیرا : به ساختار شیمیایی آن وابسته است. وابسته به زمان و نرخ بارگذاری است (میرایی) . تابعی ناخطی از بارگذاری است (سخت شوندگی) . شكل 17 ـ ساختار و چارچوب مختصات اصلی فنر لاستیكی جنس فنرها فنرها معمولا از فولاد آلیاژی مخصوص فنر كه تمایل سخت كردن است ساخته می‌شود مقدار كربن این فولاد حدود 5/0 درصد است برای فنرهایی كه تحت تاثیر بار متوسط واقع می‌شوند این فولاد با منگنز آلیاژ می‌شود و دارای تنش برشی حدود 120 كیلوگرم بر مجذور میلی متر می‌باشد برای بارهای زیاد فولاد، فولاد آلیاژ شده با كرم وانادیوم به كار می‌رود و بدین ترتیب خاصیت ارتجاعی بیشتری به فولاد داده می‌شود. تنش برشی در این نوع فنرها حدود 135 كیلوگرم بر مجذور میلی متر است. فولادهای فنر معمولا در روغن آب داده می‌شوند. قیمت فایل فقط 22,000 تومان برچسب ها : برسی معرفی انواع كمک فنرها و لرزه گیرها , سیستم تعلیق , معرفی انواع كمك فنرها و لرزه گیرها

  • بررسی زندگی شورایی

    بررسی زندگی شورایی دریافت بررسی زندگی شورایی دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 17 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 تحقیق زندگی شورایی قیمت فایل فقط 16,500 تومان تحقیق در مورد زندگی شورایی فهرست مطالب عنوان صفحه چكیده........................................................................................................…

  • تحقیق پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند

    تحقیق پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند دریافت تحقیق پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند تحقیق پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند دسته بندی فیزیک بازدید ها 202 فرمت فایل zip…

  • بررسی حدود اختیار زوج در طلاق خلع

    بررسی حدود اختیار زوج در طلاق خلع دریافت بررسی حدود اختیار زوج در طلاق خلع دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 72 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22 بررسی حدود اختیار زوج در طلاق خلع…

  • نقشه ی زمین شناسی شهرستان بابل

    نقشه ی زمین شناسی شهرستان بابل دریافت نقشه ی زمین شناسی شهرستان بابل شیپ فایل زمین شناسی شهرستان بابل این فایل در محیط نرم افزار GIS قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد دسته بندی جغرافیا بازدید ها 136 فرمت…

  • هزینه سرمایه

    هزینه سرمایه دریافت هزینه سرمایه هزینه سرمایه دسته بندی اقتصاد بازدید ها 123 فرمت فایل doc حجم فایل 26 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 26 8,800 تومان تصمیم گیری و قضاوت در مناسب ترین شیوه سرمایه گذاری باهدف بیشینه سازی…

  • پاورپوینت کارگاه آموزشی طرح واره درمانی

    پاورپوینت کارگاه آموزشی طرح واره درمانی دریافت پاورپوینت کارگاه آموزشی طرح واره درمانی پاورپوینت کارگاه آموزشی طرح واره درمانی دارای 103 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد دسته بندی روانشناسی بازدید ها…

  • 3 نمونه سوال فیزیک پیش دانشگاه آزاد تبریز

    3 نمونه سوال فیزیک پیش دانشگاه آزاد تبریز دریافت 3 نمونه سوال فیزیک پیش دانشگاه آزاد تبریز دسته: نمونه سوالات بازدید: 1 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 376 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 3 3 نمونه سوال فیزیک پیش دانشگاه آزاد…

  • شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان قروه

    شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان قروه دریافت شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان قروه شیپ فایل مرز شهرستان قروه (واقع در استان کردستان) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام شهرستانمرکز شهرستانمساحت شهرستان به کیلومترمحیط شهرستان به کیلومترمساحت…

  • گزارش کارآموزی برق در ماشین سازی اراک

    گزارش کارآموزی برق در ماشین سازی اراک دریافت گزارش کارآموزی برق در ماشین سازی اراک گزارش کارآموزی برق در ماشین سازی اراک دسته بندی برق بازدید ها 191 فرمت فایل docx حجم فایل 382 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 50…

  • مبانی نظری و پیشینه تن انگاره و نارضایتی از بدن

    مبانی نظری و پیشینه تن انگاره و نارضایتی از بدن دریافت مبانی نظری و پیشینه تن انگاره و نارضایتی از بدن دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 216 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 58 مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 63 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 155 دانلود مبانی…

  • تحقیق کارآفرینی کارگاه تولید بالاست مهتابی

    تحقیق کارآفرینی کارگاه تولید بالاست مهتابی دریافت تحقیق کارآفرینی کارگاه تولید بالاست مهتابی تحقیق کارآفرینی کارگاه تولید بالاست مهتابی در 50 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf) دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی بازدید ها 13 فرمت فایل doc حجم…

  • طرح لایه باز برچسب نبات، نبات زعفرانی

    طرح لایه باز برچسب نبات، نبات زعفرانی دریافت طرح لایه باز برچسب نبات، نبات زعفرانی دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 2234 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 طرح لایه باز برچسب نبات…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری خانواده

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری خانواده دریافت مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری خانواده دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 78 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 44 مبانی نظری و پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری و پیشینه تجارت الکترونیکی

    مبانی نظری و پیشینه تجارت الکترونیکی دریافت مبانی نظری و پیشینه تجارت الکترونیکی دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 115 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 72 مبانی نظری و پیشینه تجارت الکترونیکی قیمت فایل فقط 22,000 تومان بصورت…

  • دانلود پاورپوینت چگونگی ابلاغ و آغاز تحقیق

    دانلود پاورپوینت چگونگی ابلاغ و آغاز تحقیق دریافت دانلود پاورپوینت چگونگی ابلاغ و آغاز تحقیق دانلود پاورپوینت چگونگی ابلاغ و آغاز تحقیق در حجم 32 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس مدیریت طرحهای توسعه ای و مدیریت…

  • پارپوینت مقایسه ی اثر بخشی دارو درمانی و تن ارامی در کاهش استرس

    پارپوینت مقایسه ی اثر بخشی دارو درمانی و تن ارامی در کاهش استرس دریافت پارپوینت مقایسه ی اثر بخشی دارو درمانی و تن ارامی در کاهش استرس پارپوینت مقایسه ی اثر بخشی دارو درمانی و تن ارامی در کاهش استرساهداف…

  • طلایی صف بندی موازی برنامه نویسی DNA

    طلایی صف بندی موازی برنامه نویسی DNA دریافت طلایی صف بندی موازی برنامه نویسی DNA صف بندی رشته یک ابزار مهم در زیست شناسی برای مرتبط کردن ساختار مولکولی و عملکرد رشته داخل آن می باشد در این مساله، رشته…

  • مشخصات استاندارد مواد افزودنی شیمیایی برای بتن

    مشخصات استاندارد مواد افزودنی شیمیایی برای بتن دریافت مشخصات استاندارد مواد افزودنی شیمیایی برای بتن دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 94 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 31 این استاندارد تحت نام‌گذاری ثابت C494C94m منتشر شده است اعدادی…

  • نحوه حسابـرسـی شرکت ها و موسســات

    نحوه حسابـرسـی شرکت ها و موسســات دریافت نحوه حسابـرسـی شرکت ها و موسســات مقدمه اقتصاد دانان تصدیق كرده اند كه یك فرد باید منابع (زمین ، كار ، سرمایه ) تولید را جهت ایجاد تولید به حركت درآورند و پدیده…

  • تحقیق با موضوع تکنیک های مدل سازی

    تحقیق با موضوع تکنیک های مدل سازی دریافت تحقیق با موضوع تکنیک های مدل سازی دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 114 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 31 تحقیق با موضوع تكنیك‌های مدل‌سازی 31صفحه قالب ورد قابل ویرایش…

  • گزارش کارآموزی برق در مورد در مورد رله

    گزارش کارآموزی برق در مورد در مورد رله دریافت گزارش کارآموزی برق در مورد در مورد رله گزارش کارآموزی برق در مورد در مورد رله، پست فشار قوی، برقگیر و دسته بندی برق بازدید ها 311 فرمت فایل docx حجم…

  • دانلود تحقیق جایگاه ولایت فقیه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران

    دانلود تحقیق جایگاه ولایت فقیه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران دریافت دانلود تحقیق جایگاه ولایت فقیه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران دسته: فقه و علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 34 کیلوبایت تعداد صفحات فایل:…

  • آموزش کلیک کردن تبلیغات بدون از دست دادن حجم اینترنت در سایت های کلیکی تست شده بیش از 7 ماه

    آموزش کلیک کردن تبلیغات بدون از دست دادن حجم اینترنت در سایت های کلیکی تست شده بیش از 7 ماه دریافت آموزش کلیک کردن تبلیغات بدون از دست دادن حجم اینترنت در سایت های کلیکی تست شده بیش از 7…

  • پاورپوینت سقف های سبك

    پاورپوینت سقف های سبك دریافت پاورپوینت سقف های سبك دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 4874 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 61 پاور پوینت سقف های سبك قیمت فایل فقط 16,500 تومان پاور پوینت سقف های سبك مقدمه…

  • بررسی راهکارهای افزایش بهره برداری از کریدورهای ترانزیتی ایران درراستای توسعه تجارت کشور

    بررسی راهکارهای افزایش بهره برداری از کریدورهای ترانزیتی ایران درراستای توسعه تجارت کشور دریافت بررسی راهکارهای افزایش بهره برداری از کریدورهای ترانزیتی ایران درراستای توسعه تجارت کشور دسته بندی مدیریت بازدید ها 130 فرمت فایل docx حجم فایل 2.954 مگا…

  • پاورپوینت پرواز بوفالوها (معرفی روشهای نوین مدیریت)

    پاورپوینت پرواز بوفالوها (معرفی روشهای نوین مدیریت) دریافت پاورپوینت پرواز بوفالوها (معرفی روشهای نوین مدیریت) دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 88 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13 دانلود پاورپوینت پرواز بوفالوها(معرفی روش‌های نوین مدیریت) بررسی پرواز بوفالوها(معرفی…

  • معرفی روشهای ایمنی سنجی و برخی كاربردهای آن در كشاورزی

    معرفی روشهای ایمنی سنجی و برخی كاربردهای آن در كشاورزی دریافت معرفی روشهای ایمنی سنجی و برخی كاربردهای آن در كشاورزی دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1603 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 24 روش‌های ایمنی‌سنجی…

  • مقاله کشت چند تایی با غلات به منظور کاهش آلودگی Orabanche crenata در لگوم ها

    مقاله کشت چند تایی با غلات به منظور کاهش آلودگی Orabanche crenata در لگوم ها دریافت مقاله کشت چند تایی با غلات به منظور کاهش آلودگی Orabanche crenata در لگوم ها کشت چند تایی با غلات به منظور کاهش آلودگی…

  • فرم وکالت نامه فک پلاک

    فرم وکالت نامه فک پلاک دریافت فرم وکالت نامه فک پلاک دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 42 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 فرم وکالت نامه فک پلاک قیمت فایل فقط 7,700 تومان فرم وکالت نامه فک…

  • شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان بهار

    شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان بهار دریافت شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان بهار شیپ فایل مرز شهرستان بهار (واقع در استان همدان) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام شهرستانمرکز شهرستانمساحت شهرستان به کیلومترمحیط شهرستان به کیلومترمساحت…

  • ایجاد یک برنامه وب نمونه در دات نت

    ایجاد یک برنامه وب نمونه در دات نت دریافت ایجاد یک برنامه وب نمونه در دات نت دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 548 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 87 در ابتدا لازم است یک مسئله…

  • پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و طراحی کار

    پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و طراحی کار دریافت پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و طراحی کار دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 631 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 دانلود پاورپوینت با عنوان سیستمهای اطلاعاتی و طراحی کار در قالب ppt،…

  • معماری دوران هخامنشی

    معماری دوران هخامنشی دریافت معماری دوران هخامنشی دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 18050 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 113 این فایل حاوی اسلایدهایی در معرفی معماری هخامنشیان است قیمت فایل فقط 7,700 تومان این فایل حاوی 113…

  • سیستم حقوق آموزش و پرورش – حسابداری

    سیستم حقوق آموزش و پرورش – حسابداری دریافت سیستم حقوق آموزش و پرورش – حسابداری سیستم حقوق آموزش و پرورش – حسابداری دسته بندی حسابداری بازدید ها 138 فرمت فایل zip حجم فایل 16 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 30…